جهانخاورمیانه

گزارش وال استریت ژورنال: تدارک گروه روسی واگنر برای ارسال پدافند هوایی به حزب‌الله لبنان

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» شامگاه پنج‌شنبه یازدهم آبان به نقل از مسئولانی در سازمان‌های اطلاعاتی گزارش داد که گروه شبه‌نظامی روسی «واگنر» برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به حزب‌الله لبنان تدارک می‌بیند.

بنا به این گزارش مقامات آمریکایی می‌گویند به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد احتمالا گروه شبه‌نظامی روسی «واگنر» در تدارک برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به حزب‌الله لبنان است.

در گزارش این روزنامه سامانه‌های ضدهوایی مورد اشاره با نام «SA-22» ذکر شده که با عنوان سامانه موشکی ضدهوایی، در آن موشک‌ها برای رهگیری و سرنگونی جت‌های جنگنده به‌کار می‌رود.

یک مقام آمریکایی در این‌باره گفت که واشینگتن هنوز خبر ارسال چنین سامانه دفاعی از واگنر به حزب‌الله را تایید نکرده است، اما رایزنی‌های واگنر و حزب‌الله را زیر‌نظر گرفته و تحویل این سامانه به گروه شبه‌نظامی در جنوب لبنان را منبع نگرانی بزرگی می‌داند.

در واکنش به تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، و تدارک بازدارندگی مقابل حملات حزب‌الله و نگرانی فزاینده از گشودن جبهه‌ای از جنوب لبنان در شمال اسرائیل، ایالات متحده آمریکا به استقرار بزرگترین ناو هواپیمابر خود در شرق مدیترانه اقدام کرده است.

نمایندگان شرکت خصوصی واگنر و نیروهای شبه‌نظامی آن، در سوریه، جایی که جنگجویان حزب‌الله لبنان نیز در آن مستقر هستند، حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا