جهان

حمله روسیه به یک مسجد در ماریوپل همزمان با نزدیک شدن نیروهای روس به کی‌یف

وزارت خارجه اوکراین روز شنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد نیروهای روسیه یک مسجد در شهر ماریوپل را که بیش از ۸۰ نفر، از جمله شماری از شهروندان ترکیه، در آن پناه گرفته بودند هدف حمله قرار داد.

به گفته مقام‌های اوکراین، روسیه یک مسجد در شهر ماریوپل را که ده‌ها تن در آن پناه گرفته بودند هدف حمله قرار داد؛ همزمان گزارش شده نیروهای زمینی روسیه به حدود ۲۵ کیلومتری کی‌یف رسیده‌اند.

وزارت خارجه اوکراین روز شنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد نیروهای روسیه یک مسجد در شهر ماریوپل را که بیش از ۸۰ نفر، از جمله شماری از شهروندان ترکیه، در آن پناه گرفته بودند هدف حمله قرار داد.

هنوز جزییاتی از این حمله منتشر نشده است. ساعتی پیش از آن سفارت اوکراین در آنکارا اعلام کرده بود که ۸۶ شهروند ترکیه، از جمله ۳۴ کودک، در شهر ماریوپول گیر افتاده و به یک مسجد پناه برده‌اند.

در هفده روزی که از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین از سوی نیروهای روسیه محاصره شده و تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این شهر ناکام مانده است.

به گفته مقام‌های محلی، تاکنون دست‌کم ۱۵۰۰ نفر در این شهر کشته شده و ساکنان با کمبود دارو و غذا روبه‌رو هستند.

از سوی دیگر اطلاعات ارتش بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که درگیری‌ها در شمال غربی کی‌یف ادامه دارد و انبوه نیروهای زمینی روسیه به حدود ۲۵ کیلومتری مرکز کی‌یف رسیده‌اند.

مقام‌های اوکراینی نیز از درگیری شدید در یک بزرگراه منتهی به کی‌یف خبر داده‌اند.

میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین، نیز نوشت که کی‌یف در «وضعیت محاصره» قرار دارد.

همچنین به گفته مقام‌های اوکراین، درگیری‌ها در دیگر مناطق این کشور تشدید شده و از جمله مناطقی در خارکیف، چرنیهف، سومی و ماریوپل زیر آتش روسیه قرار دارند.

از سوی دیگر مقامات اوکراین روز شنبه از ادامه تلاش‌ها برای خارج کردن شهروندان غیر نظامی از چند شهر خبر داده‌اند و ابراز امیدواری کردند که روسیه به آتش‌بس موقت پایبند باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا