ایرانجهان

هواپیمایی اتریش پروازهای خود به تهران را به مدت شش روز تعلیق کرد

با بالا گرفتن احتمالا درگیری نظامی بین ایران و اسرائیل، هواپیمایی اتریش روز جمعه ۲۴ فروردین اعلام کرد پروازهای خود از وین به تهران را تا پنجشنبه ۱۸ آوریل (شش روز دیگر) تعلیق کرده است.

وزارت خارجه اتریش نیز روز جمعه از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند. پیشتر در همین روز آلمان از شهروندان خود خواسته بود که ایران را ترک کنند.

به گزارش رویترز، اتریش ایرلاینز، آخرین شرکت هواپیمایی اروپای غربی که به ایران پرواز می‌کند، اعلام کرد در واکنش به بالا گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه، تمام پروازهای خود از وین به تهران را تا ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) به‌حالت تعلیق در می‌آورد.

پیشتر شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز چهارشنبه خبر تعلیق پروازهای خود به تهران را اعلام کرد. ولی اتریش ایرلاینز پروازهای خود را به تهران دو روز بیشتر نسبت به شرکت مادر آلمانی خود لوفت‌هانزا ادامه داده بود.

اتریش ایرلاینز در بیانیه خود تاکید کرده است، مسیرها پروازهایی که از قلمرو آسمان ایران عبور می‌کنند، نیز اصلاح خواهند شد. ایمنی مسافران و خدمه ما بالاترین اولویت را دارد.

در روزهای اخیر رسانه‌های بین‌المللی گمانه زنی هایی در خصوص احتمال عملی‌شدن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل طی یکی دو روز آینده مطرح کرده‌اند.

با افزایش تنش میان اسرائیل و جمهوری اسلامی، سی‌بی‌اس نیوز نیز در گزارشی، به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد که اسرائیل خود را برای بدترین سناریو که به باور مقامات آمریکایی حتی طی چند ساعت آینده احتمال وقوع آن وجود دارد آماده می‌کند.

دو مقام آمریکایی که به نام آنها اشاره‌ای نشده، به سی‌بی‌اس نیوز گفته‌اند حمله تلافی جویانه ایران احتمالاً تا روز جمعه، ۲۴ فروردین انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود از جمله شامل شلیک بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک به سمت اهداف نظامی اسرائیل در داخل این کشور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا