خاورمیانه

وزارت دفاع اسرائیل: “می‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را کاملا نابود کنیم”

رئیس دپارتمان استراتژی وزارت دفاع اسرائیل در گفتگو با «میدل ایست مانیتور» گفت، اسرائیل این توانایی را دارد که کل برنامه هسته ای ایران را نابود کند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، ژنرال تال کالمان، رئیس دپارتمان استراتژی وزارت دفاع اسرائیل در گفتگو با «میدل ایست مانیتور» گفت، اسرائیل این توانایی را دارد که کل برنامه هسته ای ایران را نابود کند.

ژنرال تال کالمان گفت: “من نمی خواهم آن را سال تحول بنامم، اما این سال تغییرات بزرگی بود. سال [۲۰۲۰] با کشته شدن قاسم سلیمانی آغاز شد و با مجموعه ای از حوادث ادامه یافت که نمی توانم درباره آنها اظهارنظر کنم. این، تعادل نیروها را به یک توازن بسیار مثبت تبدیل کرد.”

تال کالمان خاطرنشان کرد که اسرائیل در چهار جهت با ایران مبارزه می کند. اولین مورد مبارزه با “رژیم افراطی” است. وی گفت: “تا زمانی که این رژیم ایران را کنترل کند، اسرائیل با مشکلات بزرگی روبرو خواهد شد.”

مورد دوم برنامه هسته ای، سوم پتانسیل نظامی ایران و چهارم میل ایران برای تسلط بر منطقه است.

وی گفت: “این مشکلات برای اسرائیل چالشی بی سابقه است. رژیم ایران در درجه اول به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است تا ثبات خود را بیمه کند، اما از نظر اسرائیل، این یک مسئله وجودی است.”

تال کالمان با بیان اینکه اسرائیل هنوز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نداده است، افزود: “مردم در ایران هزینه های زیادی را برای علاقه رژیم در توسعه برنامه هسته ای پرداخت خواهند كرد، اما من فکر می كنم مشكل فقط با اسرائیل نیست بلكه جامعه بین المللی است.”

تال کالمان، خلبان جنگنده، اخیراً به عنوان رئیس اداره برنامه ریزی استراتژیک وزارت دفاع اسراییل منصوب شد. وظیفه این بخش مبارزه با ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا