خاورمیانه

سفر نخست وزیر ژاپن به عربستان سعودی+ تصاویر

«آبه شینزو»، نخست وزیر ژاپن، که از روز یکشنبه سفر به منطقه خاورمیانه را آغاز کرده است، در عربستان سعودی با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

«آبه شینزو»، نخست وزیر ژاپن، در سفر به عربستان سعودی با پادشاه و ولیعهد عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

 

 

شینزو که هفته گذشته اعلام کرده بود برای کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه عازم کشورهای عربستان، امارات، و عمان خواهد شد روز یکشنبه اولین بخش سفر خود را از عربستان سعودی آغاز کرد.

 

وزارت امور خارجه ژاپن روز یکشنبه با صدور بیانیه ای بر اهمیت تلاش های دیپلماتیک برای گفت وگو و مذاکره میان همه طرف ها جهت کاهش تنش در منطقه تأکید کرد.

 

این بیانیه افزوده که هرگونه درگیری نظامی در خاورمیانه پیامدهای بزرگی در صلح و ثبات در منطقه و بلکه کل جهان خواهد داشت.

 

در بیانیه وزارت خارجه ژاپن آمده که ژاپن به گسترش روابط با عربستان به علت نقش محوری این کشور در منطقه اهتمام دارد.

 

این بیانیه افزوده که افزایش حجم سرمایه گذاری میان ژاپن و عربستان سعودی در چارچوب سند 2030 عربستان در حال اجراست و حجم قراردادهای دو کشور در سال های اخیر به بیش از 30 میلیارد دلار رسیده است.

 

«کیودو» خبرگزاری رسمی ژاپن روز دوشنبه به نقل از یک منبع دولتی ژاپن گزارش کرد شینزو آبه در دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفت: یک درگیری نظامی در خاورمیانه می تواند تاثیر زیادی بر صلح و ثبات جهانی داشته باشد من می خواهم از همه کشورهای ذیربط بخواهم که در برابر اوضاع حساسیت زیادی داشته باشند.

 

آبه در حاشیه این سفر در کنار ولیعهد عربستان در جلسه «بیت الشعر» در چادرهایی با عبای عربی حاضر شد و شاهد برنامه های هنری و فرهنگی در این جلسات بود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا