سیاست

نشست هیات‌های روسیه و ترکیه درباره لیبی در مسکو آغاز شد

نشست وزرای امور خارجه و همچنین وزرای دفاع روسیه با همتایان ترکیه ای خود درباره تحولات اخیر لیبی در مسکو پایتخت روسیه آغاز شد.

نشست مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه و خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه درباره تحولات لیبی در مسکو آغاز شد.

 

 

 

انتظار می رود فائز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان در شرق این کشور در مسکو نیز با هم دیدار کنند.

 

براساس منابع دیپلماتیک٬ احتمالا توافق آتش بس میان طرفین در این دیدار به امضا برسد.

 

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئيس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئيس جمهور روسیه در 8 ژانویه در جریان افتتاح خط لوله جریان ترک در استانبول، از طرفهای درگیری در لیبی خواستار برقراری آتش‌بس از نیمه‌شب 12ژانویه شده و آنها را به نشستن بر سر میز مذاکره برای دستیابی به صلح دعوت کردند.

 

احمد المسماری، سخنگوی شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، رهبر کودتاگران در شرق لیبی بامداد روز 12 ژانویه طی پیامی تصویری در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی اعلام کرد که فراخوان مشترک ترکیه و روسیه برای برقراری آتش‌بس را پذیرفته‌اند.

 

پیش از این، خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش کرده است خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان در شرق لیبی برای بررسی آتش بس وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

 

بر اساس این گزارش، فائز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی نیز امروز به مسکو سفر خواهد کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا