ایران

شناسایی یک مورد مشکوک کروناویروس در اصفهان

روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی اصفهان از شناسایی و بستری کردن یک مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در بیمارستان فارابی این شهر خبر داد.

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شب گذشته یک نفر با علائم تب و سرفه در بیمارستان فارابی بستری شد، چون این فرد کارمند فرودگاه بوده و سابقه تماس با گردشگران چینی را نیز داشته است، برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وی با بیان اینکه نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است، اظهار کرد: علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است به عنوان مشکوک به بیماری کرونای جدید تشخیص داد. موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است ضمن آنکه تشخیص قطعی تنها پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: وضعیت سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به‌ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که اکثرا امام خمینی تهران است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط مراکز بهداشت رصد و پیگیری می‌شود.

گفتنی است کمیسیون بهداشت ملی چین صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که 304 نفر در سراسر این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا (2019-nVoC) جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این بیانیه، تعداد افراد مبتلا به این ویروس نیز به 19 هزار و 544 نفر افزایش یافته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا