خاورمیانهسیاست

سیزده تروریست پ.ک.ک/ی.پ.گ در تل‌رفعت به هلاکت رسیدند.

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد سربازان قهرمان ما که با انجام عملیات شاخه زیتون، مردم منطقه را از آزار و شکنجه پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ نجات دادند، همراه برادران سوری خود به مقابله با گروه‌های تروریستی در شرق فرات خواهند پرداخت.

وزارت دفاع ملی ترکیه در توئیتر اعلام کرد: نیروهای ارتش کشور 13 تروریست پ.ک.ک/ی.پ.گ را در تل رفعت سوریه از پای درآورند.

در این بیانیه آمده است: 13 تروریست پ.ک.ک/ی.پ.گ در تل رفعت سوریه که در حال آمادگی حمله به نیروهای ارتش کشور در منطقه عملیاتی سپر فرات بودند به هلاکت رسیدند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اظهار با انتشار بیانیه ای ضمن ارزیابی عملیات چشمه صلح اظهار داشت: وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد سربازان قهرمان و فداکار ما که با انجام عملیات شاخه زیتون، مردم منطقه را از آزار و شکنجه پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ نجات دادند، همراه برادران سوری خود به مقابله با گروه‌های تروریستی در شرق فرات خواهند پرداخت.

در این بیانیه آمده است: هدف ما پایان دادن به وجود داعش و پ.ک.ک/ک.ج.ک/ پ.ی.د-ی.پ.گ در شرق فرات و تامین امنیت مرزها و مردم، به منظور بازگشت برادران سوری مقیم ترکیه به خانه و کاشانه شان از طریق ایجاد یک کریدور صلح در اسرع وقت است.

آکار در ادامه بیانیه افزوده است: ما نه تنها به امنیت كشور و ملت خود اهمیت می دهیم ، بلكه به امنیت سایر گروههای مذهبی و قومی مانند كردها، عربها، آشوریها، مسیحیان و ایزدی های ساكن در منطقه نیز اهمیت می دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان های تروریستی مانند داعش و پ.ک.ک/ک.ج.ک/ پ.ی.د-ی.پ.گ با هدف بی ثبات کردن و هرج و مرج در منطقه حضور دارند افزود: نیروهای مسلح ترکیه در چارچوب عملیات سپر فرات بیش از 3 هزار تروریست افراطی داعش را از پای درآوردند. نیروهای مسلح ترکیه در عملیات سپر فرات ، تنها ارتش ناتو و عضو ائتلاف بین اللملی بودند که با گروه تروریستی سینه به سینه درگیرشدند. وقتی منطقه دابق که از تقدسی خاصی برای داعش برخوردار بود را به کنترل خود درآوردیم بزرگترین ضربه نظامی و ایدولوژیک را بر این گروه تروریستی وارد کردیم.

وزیر دفاع ترکیه گفت: پ.ک.ک/ک.ج.ک/ پ.ی.د-ی.پ.گ نماینده کردها و داعش نیز نماینده مسلمانان نیستند و نمی توانند باشند. سربازان قهرمان و فداکار که با عملیات شاخه زیتون مردم منطقه را از آزار و شکنجه پ.ک.ک/ک.ج.ک/ پ.ی.د-ی.پ.گ نجات دادند. این سربازان در شرق فرات نیز در کنار برادران سوری خود و علیه گروه‌های تروریستی قرار خواهند گرفت.

-اجازه ایجاد کریدور ترور را نخواهیم داد

آکار با اشاره به اینکه ترکیه به تمامیت ارضی همه همسایگان احترام می گذارد، تاکید کرد: ما اجازه ایجاد کریدور تروریستی در نوار مرزیمان به طول911 کیلومتر را نخواهیم داد. در اینجا وجود گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم. همانطور که رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تمامی جهان اعلام كرد، ایجاد منطقه امن منطقی ترین، معقولترین و انسانی ترین راه بازگشت مردم سوریه به خانه های خود است.

وی گفت: همانند گذشته در عملیات چشمه صلح افراد غیرنظامی و بی گناه، آثار تاریخی، آثار تاریخی، فرهنگی، دینی و محیط زیست در مصونیت قرار دارند. حتی اگر رعایت این موراد به بهای هزینه و تاخیر در عملیات نیز منجر شود ما از این حساسیت‌هایمان دست بر نخواهیم داشت و همواره به آنهااولویت خواهیم داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا