اجتماعیایرانسیاست

بازداشت مریم عامری، دیگر مستندساز و فولکلور شناس مردم عرب احواز

مریم عامری، شهروند عرب احواز روز چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گفته فعالین عرب احوازی، بازداشت مریم عامری توسط مأمورین اداره اطلاعات احواز صورت گرفته است. با این حال تا لحظه درج این خبر از مکان نگهداری، اتهامات مطروحه و دلایل بازداشت این پژوهشگر حوزه فولکلور مردم عرب احواز اطلاعی در دست نیست.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، روز چهارشنبه ۱۹ آذر، نیز نيروهاى امنيتى فاطمه تميمى كارگردان فيلم هاى مستند و پژوهشگر فولكلور مردم عرب را در احواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

همچنین بخوانید: بازداشت «فاطمه تميمى»، مستندساز و پژوهشگر فولكلور مردم عرب احواز

به گفته فعالین عرب احواز، اين فعالین زن به غير از فعاليت‌هاى مسالمت‌آميز مانند «گرگيعان»، كمك به مردم در سیل‌های سال گذشته و بازخوانی لالایی‌های عربی و فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان، سابقه فعالیت دیگری ندارند.

همچنین در ادامه سرکوب فعالین مدنی و شهروندان معترض عرب احوازی، سه عضو زیر ۲۰ سال یک خانواده به نام‌های رضا آلبوغبیش، عباس آلبوغبیش و خواهر آنها ازهار آلبوغبیش در شهر شادگان در خطه احواز (استان خوزستان) در نیمه اول آذرماه توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در منزل پدری خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

عباس آلبوغبیش و رضا آلبوغبیش

به گفته فعالین عرب احواز، علیرغم مراجعه خانواده بازداشت شدگان به دادگاه انقلاب پاسخ مشخصی در خصوص اتهامات مطروحه و محل نگهداری آنها داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا