جهان

دونالد ترامپ: به تهدیدهای شیطانی قاسم سلیمانی برای همیشه پایان دادیم

پرزیدنت ترامپ، در سخنرانی سالانه خود گفت: قاسم سلیمانی به عنوان بزرگترین تروریست جهان مسئولیت کشته شدن شمار زیادی از مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را بر عهده داشت.

دونالد ترامپ ساعت ۹ شب به وقت واشنگتن دی‌سی و هم‌زمان با سال چهارم دوره اول ریاست جمهوری‌اش، سخنرانی سالانه (State of Union) خود را ایراد کرد.

 

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در سخنرانی امروز خود ضمن اشاره به نحوه کشته شدن یکی از نظامیان آمریکایی در سال 2008 در عراق، افزود: قاسم سلیمانی مسئول کشته شدن او و هزاران تن از نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق بود. سلیمانی بی رحمانه ترین قصاب رژیم ایران بود.

دونالد ترامپ تصریح کرد: او {سلیمانی} طراحی حملات دسامبر به نیروهای ما در عراق را بر عهده داشت و همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای حملات جدید داشت. به همین دلیل است که ماه گذشته، با هدایت من، ارتش ایالات متحده یک حمله دقیق بی عیب و نقص را انجام داد که باعث کشته شدن سلیمانی گردید و به تهدیدات شیطانی او را برای همیشه خاتمه داد.

پرزیدنت ترامپ افزود: پیام ما به تروریست ها واضح است؛ شما هرگز نمی‌توانید از چنگال عدالت آمریکا فرار کنید. اگر به شهروندان ایالات متحده حمله نمایید، زندگی خود را خواهید باخت.‌

آقای دونالد ترامپ با اشاره به اعتراضات مردمی در ماههای گذشته در برخی از شهرهای ایران گفت: رژیم ایران باید تلاش خود برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را متوقف کند، از گسترش ترور، کشتار و نابودی دست بکشد و شروع به اقدام در راستای منافع مردم خود کند. به دلیل تحریم‌های قوی ما، اقتصاد ایران بسیار ضعیف عمل می‌کند. ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا در یک دوره زمانی کوتاه، اقتصادشان را بسیار خوب کنند اما شاید آنها برای درخواست چنین کمکی، بیش از حد یا «مغرور» و یا «احمق» باشند. ما اینجا هستیم. بگذارید ببینیم کدام مسیر را انتخاب می‌کنند. کاملاً دست خودشان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا