استقبال سعودی از تصمیم آمریکا در پایان معافیت‌های مرتبط با تحریم نفت ایران

ابراهیم بن عبدالعزیز العساف وزیر امور خارجه سعودی اعلام کرد که کشورش از تصمیم مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پایان دادن به معافیت‌های مرتبط با تحریم‌های ایران، استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، العساف سه‌شنبه حمایت کامل سعودی را از اقدام ایالات متحده اعلام کرد و این اقدام را «گامی ضروری در جهت مجبور کردن نظام ایران به متوقف کردن سیاست‌هایش در بی ثبات کردن منطقه و حمایت از تروریسم در سراسر جهان» دانست.

بنا بر این گزارش، العساف افزود: «نظام ایران همواره از درآمدهای کشور برای تامین مالی سیاست‌های خطرناک استفاده کرده و به قوانین بین‌المللی احترام نگذاشته است».

وزیر امور خارجه سعودی بر موضع کشورش «در ضرورت ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای مجبور کردن نظام ایران به پایبندی به قوانین بین‌المللی، دخالت‌های بر پروا در امور داخلی دیگر کشورها و فعالیت‌هایش که تنها آشوب و خرابی را برای شماری از کشورها به همراه داشت» تاکید کرد.

العساف بر گفته‌های خالد الفالح وزیر انرژی، صنعت و ثروت‌های معدنی سعودی تاکید کرد و گفت که ریاض به سیاست‌های خود برای ثبات بازار و عدم خروجش از وضعیت تعادل ادامه خواهد داد. او ادامه داد: «پادشاهی سعودی با دیگر تولیدکنندگان نفت برای اطمینان از فراهم بودن کافی عرضه نفت برای مصرف کنندگان ادامه خواهد داد و به تلاش برای ثبات و رشد اقتصادی جهانی ادامه خواهد داد».

Related Articles

Bir cavab yazın

Back to top button