محیط زیست

کلانتری: محیط زیست ایران قربانی توسعه شده‌ است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، با اعلام این مطلب که محیط زیست ایران قربانی توسعه شده‌ است از این رو در حوزه محیط زیست باید مسائل زیربنایی را از سیاسی کاری جدا کنیم، افزود: محیط زیست از حقوق مردم است و نباید حفظ محیط زیست را شوخی تلقی کرد

عیسی کلانتری عصر سه شنبه در کارگروه احیای کشف رود در محل استانداری خراسان رضوی افزود: به موازات توسعه استان‌ها باید مطالعات زیست محیطی انجام شود و با تخلفات زیست محیطی نیز برخورد شود.

او اضافه کرد: وقتی قوانین شوخی تلقی شود، ارزیابی‌های زیست محیطی در طرح های عمرانی انجام نمی‌شود و این وضعیت منجر به این می شود که در مرحله تحمیل مشکلات مجبوریم با چندین برابر هزینه در جهت رفع معضلات زیستی اقدام کنیم.

معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این کشور گفت: محیط زیست از حقوق مردم است و نباید حفظ محیط زیست را شوخی تلقی کرد در حالی که هم اکنون برخی قوانین نظیر قانون آب، کارایی خود را از دست داده‌ است.

کلانتری همچنین اضافه کرد: به دلیل عدم رعایت استانداردها توسط کارخانه های خودروسازی، تیرماه امسال آلودگی گاز اُزُن در هوا آن قدر زیاد شد که باید ۱۱ روز تهران را تعطیل می‌کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا