آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

پیام صوتی حامد قره‌اوغلانی به رییس قوه قضاییه: «چرا مرا مانند راهزنان ربودند، شکنجه کردند…»

حامد قره‌اوغلانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اورمیه با انتشار یک پیام صوتی خطاب به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه ایران گفت: «چرا مرا مانند راهزنان ربودند، شکنجه کردند...»

حامد قره‌اوغلانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان اورمیه در این پیام صوتی خود خطاب به رییس قوه قضاییه ایران می‌گوید: «چرا مرا مانند راهزنان ربودند، بازجویی و شکنجه کردند، داروهایم را از من دریغ کردند. من را در بند جرایم خطرناک زندانی کردند؟»

آقای قره‌اوغلانی در ادامه می‌پرسد: «به چه جرمی من را محکوم به اعدام و ۱۴ سال زندان کردند؟»

او خطاب به آقای رییسی می‌پرسد: «آیا شما مطلع هستید بنده در زندان اورمیه هم‌یند مجرمینی هستم که هر نوع مواد افیونی مصرف می‌کنند بعد تهدید به مرگ می‌کنند، باج می‌گیرند و ادعای خدایی می‌کنند؟»

این زندانی سیاسی تاکید می‌کند که او را «به جرم نکرده» زندانی کرده‌اند، «چرا مادر و خواهر بنده مدام تحت فشار نهادهای امنیتی باشند و بصورت مداوم از سوی مأموران اطلاعات تهدید شوند؟»

در بخش دیگری او می‌گوید: «آقای رییسی آیا خبر دارید از دربان زندان تا قاضی دادگاه غرور مادر پیر مرا که یک معلم است، شکستند. خبر دارید خواهر من از ترس مأموران امنیتی از خروج از خانه هراس دارد؟ آقای رییسی به کدام گناه این ظلم را به ما روا می‌دارید؟ گفته بودید برای مبارزه با فساد آمده‌اید، بهتر نیست مبارزه با فساد را از دستگاه تحت مدیریت خود شروع کنید؟ آیا خبر ندارید نهادهای امنیتی عدلیه ایران را به گروگان گرفته‌اند؟ آیا می‌دانید این نهادها بدون مدرک، بدون سند و بی‌پروا پرونده‌سازی می‌کنند و سناریو می‌نویسند و هر حکمی که می‌خواهند به قضات تحمیل می‌کنند؟ آقای رییسی من هرگز عضو هیچ تشکیلاتی نبوده و نیستم. من خود را شهروند می‌دانم و در پی حقوق شهروندی خود و مردم کشورم را دارم. همانطور که در تاریخ ۷ مهر [۹۹] در دادگاه و در خصوص قاضی پرونده، آقای علی شیخلو تأکید کردم، اتهامات مطرح شده علیه خود را نپذیرفته و ننمی‌پذیرم. این اتهام کذب بوده و چیزی جز پرونده‌سازی بی‌شرمانه مأموران اطلاعاتی نیست.»

او با تأکید بر بی‌گناهی خویش می‌گوید «آقای رییسی من از شما فقط یک خواسته دارم: اگر در شعارهای خود صادقید، به جهنمی که نهادهای امنیتی برای من و خانواده‌ام ساخته‌اند، پایان دهید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا