اجتماعیایرانجهاندانش و فن آوریسیاست

توئیتر حساب کاربری سفارت ایران در روسیه را مسدود کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که شرکت توئیتر حساب کاربری این سفارت به زبان روسی را مسدود کرده است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از سفارت ایران در مسکو، شرکت توئیتر تاکنون به درخواست سفارت ایران مبنی بر علت مسدود شدن این حساب پاسخ نداده است.

ایرنا می‌گوید، خبرگزاری فرانسه سال گزشته  به نقل از توئیتر مدعی شده بود که دلیل این اقدام ارسال پیام هایی توسط حساب‌های ایرانی بر خلاف سیاست های دولت آمریکا بوده است.

پیش‌تر نیز فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بارها اقدام به بستن حساب‌های کاربری وابسته به ایران، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید مسدود کردن حساب های ایرانیان توسط شبکه های اجتماعی از آنجا شدت گرفت که ایالات متحده نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار داد.

شبکه اجتماعی فیسبوک نیز روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت اعلام کرد صدها حساب کاربری مرتبط با جمهوری اسلامی ایران از جمله صدا و سیمای این کشور را که اقدام به انتشار پیام‌های حاوی «اطلاعات نادرست» کرده‌اند حذف کرده است.

شرکت گوگل نیز چندین حساب کاربری در یوتیوب، گوگل پلاس و بلاگر را که با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرتبط بوده‌اند، حذف کرده بود. به گفته گوگل هدف این حساب‌های جعلی تبلیغ سیاست‌های حکومتی و پخش شایعات بوده است.

شرکت «فایر آی» که در زمینه امنیت وب فعالیت دارد، به شرکت‌های فن‌آوری نسبت به برخی فعالیت‌های مشکوک در اینترنت هشدار داده و در گزارشی گفته بود، این کارزار از ایران به راه افتاده و هدف آن تبلیغ سیاست‌های جمهوری اسلامی و تأثیرگذاری بر کاربران در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا