آذربایجاناجتماعیسلامتی و زندگی

اجرای طرح غربالگری دولت روحانی نیز دروغ از آب درآمد

در بسیاری از مناطق آذربایجان از جمله آذرشهر و گوگان اجرای طرح غربالگری دولت روحانی تعطیل شده است. دسترسی به مسولان مقدور نیست وعده مبارزه با کرونا روحانی مانند دیگر وعده ها تو خالی از آب درآمد.

رییس شورای اسلامی شهر گوگان و آذرشهر صادق قصابی گفت: رئیس جمهور از چند روز قبل نسبت به ادامه فعالیت همه مقامات دولتی در ایام تعطیلات نوروزی جهت مبارزه با کرونا اطمینان خاطر داده‌اند، اما در دسترس نبودن برخی از مسئولین در این شرایط حساس، نشان می‌دهد مقامات دولتی در رده‌های پایین، هنوز وخامت اوضاع را درک نکرده‌اند.

وی طی سخنانی با ابراز انتقاد شدید از نحوه مدیریت این طرح عنوان داشت: برغم هشدارهای جدی مقامات بهداشتی استان درباره شیوع گسترده بیماری کرونا در شهرستان آذرشهر و بخش گوگان، طرح غربالگری که از صبح دیروز در ورودی شهر گوگان آغاز شده بود، به علت عدم پیش‌بینی نیروهای پشتیبان و تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز، پس از چند ساعت متوقف شد.

رییس شورای اسلامی شهر گوگان و آذرشهر: صادق قصابی

رئیس شورای شهر، ادامه داد: در سطح بخش گوگان، بخشدار محترم مسئول و هماهنگ کننده مستقیم اجرای طرح غربالگری به شمار می‌آیند اما متاسفانه نه تنها حضور میدانی ایشان را شاهد نیستیم بلکه حتی تماس تلفنی با ایشان هم به سختی برقرار می شود! با این وجود بنده هم شامگاه دیروز و هم صبح امروز در تماس تلفنی، وضعیت هشدار را به اطلاع ایشان رسانده و ضرورت استمرار عملیات غربالگری و تب‌سنجی را در ورودی شهر تذکر دادم اما همچنانکه شاهد هستیم حتی پس از آن تماس، هیچ اقدام جدی برای از سرگیری این عملیات صورت نگرفت.

قصابی با یادآوری این نکته که سلامت مردم نباید قربانیِ سهل‌انگاری مسئولان بشود، گفت: رئیس جمهور از چند روز قبل نسبت به ادامه فعالیت همه مقامات دولتی در ایام تعطیلات نوروزی برای مبارزه با کرونا اطمینان خاطر داده‌اند، اما اینکه برخی از مسئولین در این شرایط حساس در دسترس قرار ندارند، نشان می‌دهد مقامات دولتی در رده های پایین، هنوز وخامت اوضاع را درک نکرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر گوگان با بیان اینکه بخشدار محترم حتی در خصوص برگزاری جلسه هماهنگی مقابله با این بیماری نیز مطابق معمول شورای شهر را نادیده گرفته و عضوی از شورا را دعوت نکرده بود، افزود: از طرفی شهرداری هم مطابق با همه دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را برای مقابله با بیماری کاملا در دستور کار دارد و تجهیزاتی را که مقرر بوده، تامین کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا