جهانسیاست

اردوغان: پیشنهاد حذف کامل اس-400 را دخالت در حق حاکمیت ملی ترکیه می‌دانیم

رئیس‌جمهور ترکیه: نمی‌توانیم پدافند هوایی اس-400 را به طور کامل رها کرده و به پاتریوت روی آوریم. ما گفتیم که پاتریوت را هم خریداری خواهیم کرد. اما خرید اس-400 را هم لغو نمی‌کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که به ایالات متحده سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم پدافند هوایی اس-400 را به طور کامل رها کرده و به پاتریوت روی آوریم، افزود: پیشنهاد حذف کامل اس-400 را دخالت در حق حاکمیت ملی ترکیه می‌دانیم.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه ترامپ تلاش‌های صادقانه‌ای را برای حل مشکلات دوجانبه در روابط با ترکیه انجام می‌دهد، تصریح کرد: «امیدوارم در پایان گفت‌وگوها به نتیجه مثبتی برسیم. موضع ترامپ را در این زمینه مثبت و سازنده ارزیابی می‌کنم».

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «ترکیه می‌تواند سامانه‌های پاتریوت را از آمریکا خریداری کند اما جنجالی که اکنون بر سر اس-۴۰۰ درست کرده‌اند، دخالت در امور داخلی و حاکمیتی ماست».

آقای اردوغان همچنین تأکید کرد که ترکیه می‌خواهد آمریکا و روسیه را به‌طور همزمان به عنوان متحدان خودش داشته باشد و برای رسیدن به هدف نیز تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه مدارک لازم برای استرداد «فتح‌الله گولن» را به واشنگتن ارائه کرده است، اظهار داشت: «وزارتخانه‌های دادگستری دو کشور در این زمینه به مذاکره ادامه می‌دهند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا