جهان

تروریست های ارمنی برای ایجاد نا آرامی به کلبجر می روند

«ژیرایر سفیلیان»، رهبر سازمان تروریستی ارمنی «ساسنا تسرِر»، اظهار داشت که آنها در حال آماده سازی تحرکاتی برای نقض واگذاری منطقه کلبجر به آذربایجان هستند.

ساعاتی پیش از آنکه منطقه تحت کنترل آذربایجان درآید، گروه «ساسنا تسرِر» خواستار تجمع گسترده ای در کلبجر شد. این تجمع قرار است صبح روز ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) برگزار شود و اطلاعات مربوط به آن به طور فعال در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

احتمال داده می‌شود به بهانه تجمع، اعضای سازمان در حال آماده سازی حملات و اقدامات تروریستی علیه صلحبانان روسی و ارتش آذربایجان باشند.

لازم به ذکر است که در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۶، گروه مسلح «ساسنا تسرِر» با اشغال ساختمان هنگ گشت امنیت ایروان، آن را به گروگان گرفت و خواستار استعفای سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور وقت شد.

در آن رویداد، همه تروریست‌ها دو هفته پس از حمله تسلیم دولت شدند. با این حال، با روی کار آمدن نیکول پاشینیان، همه تروریست های دخیل در اشغال مسلحانه هنگ از زندان آزاد شدند.

پس از آن، گروه مسلح «ساسنا تسرر» به عنوان یک حزب سیاسی ثبت شد.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی یادآوری می کند که طبق توافقاتی که در مورد قره باغ صورت گرفت، ارمنی ها باید تا تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) به طور کامل خاک منطقه کلبجر را ترک کرده و آن را به کنترل آذربایجان تحویل دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا