ایرانجهانسلامتی و زندگیسیاست

پومپئو خواستار آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران شد

با گسترش کووید ۱۹ به زندانهای ایران، حبس آمریکایی‌های زندانی، مغایر کرامت انسانی است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه از حکومت جمهوری اسلامی خواسته است با توجه به شیوع ویروس کرونا، کووید ۱۹، در ایران، همه آمریکایی‌های زندانی را آزاد کند.

مایک پومپئو در توییتی نوشته است که ایالات متحده از ایران می خواهد فورا به دلایل بشردوستانه همه آمریکایی‌هایی که به اشتباه دستگیر شده‌اند، را آزاد کند. با گسترش کووید ۱۹ به زندانهای ایران، حبس آنها، مغایر کرامت انسانی است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرده است، کشورهایی که در صدد ارسال کمک بشردوستانه به ایران هستند، همچنین باید خواستار آزادی اتباع خارجی و دوتابعیتی‌های زندانی در ایران باشند.

Secretary Pompeo

@SecPompeo

The U.S. calls on to immediately release on humanitarian grounds all wrongfully detained Americans. As spreads to Iranian prisons, their detention defies basic human decency.

مقامات ایران روز دوشنبه اعلام کردند که جهت جلوگیری از شیوع کرونا تاکنون ۷۰ هزار زندانی را به مرخصی فرستاده‌اند. با این حال هنوز شمار زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی یا فعالان اجتماعی و حقوق بشر در زندان هستند.

طبق آمار رسمی ایران تاکنون ۲۹۱ نفر در کشور بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند. اما برخی گزارش‌ها از جمله اظهارات مقامات محلی و نمایندگان مجلس گویای آن است که شمار جان باختگان بیش از یک‌هزار نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا