آذربایجانایرانجهانسیاست

پاشینیان: “هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران راه زنده ماندن ما در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود”

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با جامعه ارمنی در لیتوانی گفت: "هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران راه زنده ماندن ما در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود."

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در دیدار با جامعه ارمنی در لیتوانی گفت: “ارمنستان هرگز در سوءقصد علیه ایران شرکت نکرده و نخواهد کرد. علاوه بر این، روابط با تهران برای ایروان بسیار مهم است.”

به گزارش ارمنپرس، پاشینیان گفت منافع ایران برای ارمنستان “بسیار عزیز” است و ایروان هرگز به منافع ایران خیانت نمی کند. وی ابراز اطمینان کرد که “تهران این را به خوبی می داند.”

پاشینیان گفت: “من مطمئن هستم که همکاران ایرانی ما این را می دانند: ارمنستان هرگز در سوءقصد علیه ایران شرکت نکرده و نخواهد کرد، زیرا این روابط برای ما بسیار مهم است. ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایران راه زنده ماندن ما در منطقه در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود.”

وی خاطرنشان کرد که این عامل، در کنار سایر مسائل، اساس روابط دوجانبه بین ایران و ارمنستان را تشکیل می دهد.

پاشینیان خاطرنشان کرد که دو دیدار با رئیس جمهور جدید ایران داشته است. رئیس دولت ارمنستان معتقد است این واقعیت نشان می دهد که روابط با تهران چقدر برای ایروان اهمیت دارد.

پاشینیان همچنین تاکید کرد که در حال حاضر روابط اقتصادی ارمنستان و ایران به دلیل تحریم ها نمی تواند به طور کامل توسعه یابد. وی افزود: “با این حال، ارمنستان پروژه های بزرگی با ایران دارد. در ملاقات با رئیس جمهور ایران، پیشنهاد تسریع در اجرای این پروژه ها را دادم.”

او گفت که صحبت از تسریع در ساخت سومین خط انتقال نیرو به جمهوری اسلامی ایران به همراه شرکت ایرانی و همچنین استفاده از فرمول اقتصادی “گاز در مقابل برق” می‌رود.

پاشینیان خاطرنشان کرد که در دیدار با رییسی پیشنهاد بازگشت به پروژه ساخت مخزن و نیروگاه برق آبی مگری را داد. وی خاطرنشان کرد که اجرای پروژه نه تنها از نظر مدیریت مشترک انرژی، بلکه از نظر منابع آب نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

نخست وزیر ارمنستان بدون اشاره به پسماند نیروگاه اتمی فرسوده متسامور، مدعی شد که “مشکل آلودگی رودخانه آراز به فاضلاب ناشی از مس مولیبدن آگارک” بوده و “برطرف شده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا