اجتماعیایرانسیاست

روحانی: حادثه هواپیمای اوکراینی ناشی از بی‌تدبیری یک جمع بود

حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۹ با اشاره به سالروز انهدام هواپیمای اوکراینی گفت این یک حادثه ناشی از بی‌تدبیری یک جمع بود.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۹ با اشاره به سالروز انهدام هواپیمای اوکراینی توسط موشک سپاه پاسداران و کشته شدن ۱۶۷ سرنشین آن گفت: «این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک و باورنکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت که آن هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شده بود.»

رییس جمهور ایران اما مشخص نکرد که منظورش از «بی‌تدبیری یک جمع» چه کسانی هستند.

گفتنی است که خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در سالگرد انهدام این هواپیما توسط موشک‌های سپاه در فرودگاه «امام خمینی» تهران و محل سرنگونی هواپیما حضور یافتند و خواستار دادخواهی شدند.

بر اساس گزارشات منتشر شده با فرا رسیدن سالگرد انهدام هواپیمای اوکراینی با موشک های سپاه پاسداران، مقام‌هایی از دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در تماس‌هایی بازماندگان را در مورد برگزاری مراسم یادبود تهدید کرده‌اند.

براساس این گزارش، افرادی که خودشان را نماینده قضایی دفتر علی خامنه‌ای معرفی کرده‌اند به این خانواده‌ها گفته‌اند اگر قصدی برای برگزاری مراسم سالگرد دارند، باید آن را فقط به «بچه‌های بسیج و سپاه پاسداران» بسپارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا