آذربایجانایران

زندانیان سیاسی آذربایجان؛ گزارشی از آخرین وضعیت اکبر ابولزاده

اکبر ابولزاده مهندس عمران و ساکن تهران می باشد.

اکبر ابولزاده فعال حرکت ملی آذربایجان که دوران محکومیت ۱۰ ماهه خویش را در زندان مرکزی تبریز سپری می‌کنند، بعلت کارشکنی و مخالفت مسئولین قضایی-امنیتی، همچنان محروم از مرخصی است.

این فعال حرکت ملی محبوس در بند محکومین ۱۲ زندان مرکزی تبریز علی رغم سپری شدن ۷ ماه و ۱۰ روز از محکومیت خود، بدلیل مخالفت مسئولین قضایی-امنیتی و با کارشکنی های مقامات مربوطه نتوانسته به مرخصی اعزام شود.

اکبر ابولزاده ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ جهت اجرای حکم در شهرستان اهر آذربایجان شرقی بازداشت و به زندان این شهر انتقال و ۲۹ تیرماه در پی اعتصاب غذا به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

اکبر ابولزاده که مهندس عمران و ساکن تهران می باشد در ۱٨ آبان ۱۳۹۴ همزمان با اعتراضات شهرهای آذربایجان نسبت به برنامه توهین‌آمیز( فتیله ) که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علیه تورکها پخش گردیده بود در شهر اهر بازداشت شد و در دادگاه بدوی به ۱۰ماه حبس محکوم گردید و دادگاه تجدید نظر حکم این فعال ملی را همراه با دیگر فعالین به نامهای اسرافیل فتح الله زاده، ابراهیم نوری، صالح ملاعباسی ، مرتضی شکری ، حامد آللاه وردی پور و سلیمان کاظمی حکم شان عینا در شهریور ۱۳۹۷ تایید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا