آذربایجانایرانسیاست

امام‌جمعه اورمیه: تعداد شرکت‌کنندگان در نمازجمعه کم است؛ زندانی‌ها را بیاورید

امام جمعه اورمیه در گفتگو با مهر که روز جمعه ۱۵ مرداد منتشر شده گفت تعداد شرکت‌کنندگان در نمازجمعه طبق آنچه انتظار می‌رود نیست؛ زندانی‌ها را بیاورید.

مهدی قریشی، امام جمعه اورمیه در گفتگو با مهر که روز جمعه ۱۵ مرداد منتشر شده گفت: «تعداد شرکت‌کنندگان در نمازجمعه طبق آنچه انتظار می‌رود نیست. در دوران امام معصوم واجب است زندانیان تحت‌الحفظ به محل اقامه نماز جمعه آورده شوند و بعد از اقامه نماز همان‌گونه تحت‌الحفظ به زندان برگردند.»

مهدی قریشی گفت که «این نشان از اهمیت اقامه نماز جمعه دارد.»

وی همچنین افزوده که «بخشی از این مساله نیز به تبلیغات بر می‌گردد» که به همین منظور «صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها» می‌توانند نماز جمعه را بین مردم تبلیغ کنند.

به گفته امام جمعه اورمیه، «هم اکنون تعداد شهرهای دارای امام جمعه قریب به ۹۰۰ شهر می‌رسد.»

این در حالیست که دستگاه‌های پروپاگاندای جمهوری اسلامی ایران، از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای تا منابر نماز جمعه، نهادهای موسوم به «آموزشی و پژوهشی»، اعزام مبلغان و تربیت کارشناسان در موسساتی مانند «جامعة المصطفی العالمیه» که کارکرد درون‌مرزی و برون‌مرزی دارند را شامل می‌شود.

پروپاگاندا را نباید به معنی «تبلیغ» به کار برد. پروپاگاندا در ساده‌ترین تعریف «جهت دادن» به اذهان عمومی با استفاده از تکنیک‌های ویژه (از قبیل مغلطه، بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی، دروغ بزرگ، بمباران خبری، برچسب زدن، کلی‌گویی، هراس‌افکنی و…) است. از این‌ رو، هدف آن، ایجاد نوعی اطاعت کورکورانه در مردم است.

در حال حاضر «ستادهای نماز جمعه کشور» به عنوان بخشی از دستگاه عریض و طویل رهبری زیر نظر علی خامنه‌ای کار می‌کنند. او تک تک امامان جمعه را منصوب می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا