آذربایجاناجتماعی

از عدم پرداخت کامل حقوق کارگران تا اخراج و تخلیه منزل سازمانی کارگر معترض!

از مهم ترین اجحافاتی که در مورد کارکنان پالایشگاه تبریز صورت می گیرد دستور تخلیه منازل سازمانی (کارگران معترض) است .

فعال دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار داشت: متاسفانه شاهد تخلفات گسترده ای در زمینه حقوق کارگری پالایشگاه تبریز هستیم و مدیریت پالایشگاه بدترین برخورد را با کارگران معترض دارد .

در پی حواشی رسانه ای به وجود آمده در مساله ظلم های کارگری پالایشگاه تبریز که بیرون کردن نماینده کارگران از منزل مسکونی که در آن ساکن بود و بازداشت خانواده اش باعث شدت گیری این حواشی و موضع گیری برخی افراد گردید، یکی از دانشجویان پیگیر مساله در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان» به تشریح ابعاد آن پرداخت .

متن مصاحبه؛
محمد حسن رضائی فعال دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در گفتگوی اختصاصی با آن خبرنامه اظهار داشت : «متاسفانه شاهد تخلفات گسترده ای در زمینه حقوق کارگری پالایشگاه تبریز هستیم و مدیریت پالایشگاه بدترین برخورد را با کارگران معترض دارد .

وی افزود :کوچک کردن سفره مردم به هر وسیله ای بصورت آگاهانه یا نا آگاهانه آب ریختن در آسیاب دشمنان محسوب می شود .
اما متاسفانه در شرکت پالایش نفت تبریز شاهد هستیم که میلیارد ها تومان از حقوق آنان پرداخت نشده و این عزیزان را به امضای تومار اعتراضی در خرداد ماه 1398 واداشته است .

این فعال دانشجویی در ادامه گفت : یکی دیگر از مهم ترین اجحافاتی که در مورد کارکنان پالایشگاه تبریز صورت می گیرد دستور تخلیه منازل سازمانی (کارگران معترض) است .

وی در باره مساله بیرون کردن نماینده کارگران از خانه اش نیز گفت: پالایشگاه علیرغم اظهار خود مبنی بر سازمانی بودن منازل، به استناد قانون روابط بین موجر و مستاجر ( که خانه های سازمانی مشمول آن نمی شوند) به دادگاه تبریز مراجعه کرده و تخلیه منزل را درخواست می نماید که متاسفانه قاضی شورای حل اختلاف نیز بدون توجه به قانون خانه های سازمانی دستور تخلیه منزل را صادر می کند!
البته آقای بونیک ( نماینده کارگران) از مراجع صالح قضایی پیگیر غیرقانونی بودن حکم بود ولی قبل از حصول نتیجه این دستور توسط نیروی انتظامی اجرا و خانواده آقای بونیک را مجبور به تخلیه واحد می کنند.

این فعال دانشجویی در باره بازداشت نماینده کارگران به همراه خانواده اش نیز گفت : ایشان بعلت غیرقانونی بودن حکم از اجرای آن جاخورده و در برابر آن مقاومت نمود و مادرش نیز به کیفیت حضور مامورین انتظامی در منزل (که با کفش وارد شده بودند ) اعتراض کرد ، لذا مامورین اجرا کننده حکم، این اقدام آنان را توهین به مامور دولت و تمرد از اجرای حکم قانونی تلقی نموده و آقای بونیک را به همراه خانواده بازداشت کردند و الان ایشان به قید کفالت آزاد هستند!

وی خاطر نشان کرد : البته مواردی که عرض شد برخی از تخلفات و ظلم های موجود در پالایشگاه است و موارد دیگری همچون سخت و زیان آورد محسوب نشدن مشاغل آنجا، مساله انجمن کارگران پالایشگاه و … وجود دارند که در زمان مناسبی مفصلا به آن پرداخت خواهیم کرد .

رضایی در پایان این مصاحبه گفت: هم چنین برخی تخلفات پالایشگاه قبلا طی اعلام شماره 372949203 به سازمان بازرسی کل کشور اعلام گردیده است که امیدواریم نتیجه بررسی ها به مردم  اطلاع داده شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا