جهان

نیکول پاشینیان: “مگر ارامنه به شوشا احتیاج داشتند؟”

"آنها می گویند ما شوشا را فروختیم. چه کسی شوشا را فروخت؟ اگر ما فروخته باشیم هم، در 30 سال گذشته فروخته ایم. به این خاطر که شوشا شهری بدبخت بود."

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سخنان نخست وزیر ارمنستان در جریان سخنرانی امروز دوشنبه ۲۶ آبان خود در پارلمان این کشور بود.

وی گفت: “آیا ما به شوشا احتیاج داشتیم؟ اگر چنین است، چرا؟ آیا ما به این «سرزمین های آزاد شده» نیاز داشتیم؟ در صورت لزوم، چرا؟ .. اکنون آنها می گویند که چرا مراسم تحلیف «رئیس جمهور قره باغ» (منظور “رهبر” خودخوانده آرایک هاروتیونیان است) در شوشا برگزار شد؟ تصور کنید، به مدت 30 سال، تمام نخبگان ارمنستان معتقد بودند که شوشا یک شهر قره باغ است و “رئیس جمهور قره باغ” حق برگزاری مراسم در آنجا را ندارد. شهر شوشا درست زمانی که در اندیشه‌ها نبود فروخته شد. اگر در اندیشه‌ها بود، چنین سوالی پیش نمی آمد.”

به گفته وی، این مناطق در ماه اکتبر تحویل داده نشد، این مناطق به مدت 30 سال، زمانی که علف های هرز در همه جای شوشا سر بر آورده بود، تحویل داده شد.

پاشینیان خاطرنشان کرد که طی 30 سال گذشته، آنها با این منطق زندگی کرده اند: اینکه یک وجب زمین به طرف مقابل داده نشود، به جز جنگ. “ما حتی متوجه نشدیم که در این تفکر تضاد وجود دارد.”

“ما این انتخاب را در دو سال و نیم گذشته انجام داده ایم. شاید این انتخاب اشتباهی بود. شاید ما نفهمیدیم كه دیگر نمی توانیم روی این انتخاب كار كنیم و ما در این انتخاب شکست خوردیم. شخصاً من كاملاً مسئول آن هستم. این مدل از میهن‌پرستی که طی 30 سال در ذهن ما ریشه دوانده و می‌گفت با پول معاف از خدمت می‌شوم، باید بازبینی می‌شد.”

پاشینیان با بیان اینکه مردم پاسخی از او می‌خواهند، گفتکه او نیز باید از بسیاری پاسخ بخواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا