آذربایجانایران

تشکیل پرونده برای آسئنا شعبانی در شعبه یک بازپرسی دادسرای تبریز

آسئنا شعبانی همسر شاهین برزگر فعال حرکت ملی آذربایجان روز دوشنبه ۲۳بهمن ماه ۱۴۰۲، با دریافت پیامکی از تشکیل پرونده در شعبه یک بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز اطلاع یافته است.

آقای برزگر طی یک استوری در صفحه اینستاگرامی نوشته است:

«بهمن آیینین ۲۳_جی گونو حایات یولداشیم آسئنایا اس ام اس طریقینن بیلدیریب [لر] کی:

پرونده شما به شماره ۱۴۰۲۳۰۹۲۰۰۰۵۸۵۹۲۱۱ و شماره بایگانی ۰۲۰۱۶۳۸ به شعبه یک بازپرسی_مجتمع شهید بهشتی_تبریز ارجاع شد.در صورت نیاز به حضور،ابلاغ خواهد شد.” »

پیشتر روز ۲۶ دی ماه سال جاری آسئنا شعبانی طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات شهر تبریز احضار شده بود.

آقای برزگر در رابطه با احضار همسرش از سوی اداره اطلاعات تبریز در صفحه اینستاگرام شخصی خویش اطلاع داده بود: «حدود ۱۰ روز قبل همسرم آسئنا از طرف اداره اطلاعات

به ستاد خبری ۱۱۳ احضار شد.

دلیل ،احضار حضور وی در ورزشگاه یادگار در بازی تراختور الشارجه عنوان شد. آسئنا احضار تلفنی را غیرقانونی دانسته و اعلام کرد که هرگز در ستاد خبری حضور نمی یابد

صبح امروز بار دیگر نیروهای امنیتی به گوشی همراه وی و خواهرش همچنین به خانه پدری اینجانب زنگ زده و خواستار حضور آسئنا در روز ۳ شنبه در اداره اطلاعات شدند. دلیل ،احضار حضور در مراسمات ملی و ملاقات با زندانیان سیاسی آزاد شده حرکت ملی آزربایجان عنوان شده است.

آستنا بار دیگر احضار تلفنی و تهدید به دستگیری را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده که بدون حکم قضایی در اداره اطلاعت حاضر نخواهد شد.». گفتنی است اداره‌ اطلاعات‌‌ ایران در‌ شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان در‌ اقدامی‌ غیر‌ قانونی برای‌ جلوگیری‌ از‌ فعالیت فعالین مدنی آذربایجانی با‌ ‌تماس‌ تلفنی‌ ، فعالین‌ و نزدیکانشان را‌ احضار‌، تهدید‌ به‌ بازداشت‌ و‌ شکنجه‌ میکند، اکثر‌ فعالین‌این اقدام را غیر قانونی‌ دانسته‌ و خواستار‌ ارسال‌ ابلاغیه‌ قضایی‌ میشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا