جهان

نشست وزرای خارجه آذربایجان، تورکیه و تورکمنستان برگزار شد

نشست سه جانبه وزرای خارجه آذربایجان، تورکیه و تورکمنستان امروز سه‌شنبه ۵ اسفند در آنکارا پایتخت تورکیه برگزار شد.

نشست سه جانبه جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه تورکیه و رشید مِرِدوف وزیر خارجه و معاون نخست وزیر تورکمنستان، امروز سه‌شنبه ۵ اسفند در آنکارا پایتخت تورکیه برگزار شد.

خبرگزاری آناتولی نیز با پوشش این نشست به نقل از چاووش اوغلو نوشت، مقدمات اجلاس سه جانبه روسای جمهور که قرار است در تورکمنستان برگزار شود نیز مورد بحث قرار گرفت و نقشه راه مشخص شد.

چاووش اوغلو گفت: “روابط ما بر اساس روابط خاص، امروز به یک مشارکت جامع تبدیل شده است. سازوکار سه جانبه ما که از سال ۲۰۱۴ آغاز کردیم، کمک بسیار مهمی به رونق و ثبات منطقه کرد.”

چاووش اوغلو با بیان اینکه موضوعات اتصالات منطقه ای، حمل و نقل و انرژی در راس دستور کار این نشست بود، اظهار داشت که آنها در مورد بسیاری از موضوعات منطقه ای و جهانی مانند مبارزه با تروریسم، افغانستان و اسلام هراسی گفتگو کردند.

وزیر خارجه تورکیه گفت: “نشست امروز بسیار پربار و موفقیت آمیز بود. ضمن بررسی گام هایی که تاکنون برداشته ایم، ایده ها و پیشنهادهای بسیار مهمی از هیئت ها برای آینده ارائه شده است. اکنون همکاران ما آنها را خیلی سریع فهرست‌بندی می کنند و از طرف دیگر، این ایده ها و پیشنهادات را به ترتیب اولویت قرار می دهند.”

چاووش اوغلو با اشاره به استراتژی “دوباره آسیا” تورکیه در سال ۲۰۱۹، به لزوم روابط نزدیک با آذربایجان و تورکمنستان تأکید کرد.

“ما به عنوان سه کشور برادر، به همبستگی خود در برابر کووید-۱۹ نیز ادامه خواهیم داد”
چاووش اوغلو با تأکید بر اینکه یک مبارزه مشترک علیه ویروس کرونا وجود دارد گفت: “همزمان با مبارزه مشترکمان علیه کرونا به همبستگی خود به عنوان سه کشور برادر نیز ادامه خواهیم داد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا