خاورمیانه

گفتگوی امیر قطر و ولیعهد عربستان درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی درباره مسائل بین المللی و منطقه ای و همچنین روابط دوجانبه گفتگو کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی درباره مسائل بین المللی و منطقه ای و همچنین روابط دوجانبه گفتگو کردند.

بنابر اعلام شورای امیری قطر، شورای هماهنگی بین دو کشور در دوحه پایتخت این کشور به ریاست تمیم و بن سلمان تشکیل شد.

در نشست این شورا راه‌های توسعه و حمایت از روابط مستحکم برادرانه و منافع مردم دو کشور به گونه‌ای که آنها را در بسیاری از زمینه‌ها به افق‌های وسیع‌تری برساند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در خصوص موضوعات مشترک در خصوص ثبات و امنیت منطقه به ویژه آخرین تحولات منطقه تبادل نظر شد.

امیر قطر در این دیدار با اشاره به اهمیت این سفر تاکید کرد که این امر باعث تعمیق روابط تاریخی و مستحکم دو کشور می‌شود.

بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی نیز از حضور در دوحه و استقبال گرم از وی ابراز خرسندی کرد.

وی با ابراز تمایل به برگزاری ششمین نشست شورای هماهنگی برای افزودن بعد کیفی به روابط دو کشور، خاطرنشان کرد که فرصت‌های دوجانبه برای دو کشور هر چه زودتر به منافع تبدیل خواهد شد.

علاوه بر هیئت‌ها، شیخ تمیم و بن سلمان در دیداری دوجانبه با یکدیگر بر اهمیت حمایت از تلاش های مشترک خلیج تاکید و بر تقویت روابط برادرانه که به نفع دو طرف خواهد بود، توافق کردند.

ولیعهد عربستان قبل از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که قرار است در 14 دسامبر در کشورش برگزار شود؛ یک سفر چند روزه به کشورهای منطقه خلیج آغاز کرده است.

بن سلمان که سفر خود به کشورهای منطقه خلیج را از عمان آغاز کرده، قرار است پس از امارات و قطر به بحرین و کویت نیز سفر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا