ایرانجهان

واشینگتن‌پست: نیروهای آمریکایی در کشتی توقیف شده «کلاهک‌های ساخت ایران» کشف کردند

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره مفقود شدن دو سرباز آمریکایی در نزدیک سواحل سومالی در جریان عملیات جست‌وجوی سلاح‌های ایران به مقصد حوثی‌ها، واشینگتن پست گزارش داد که از این کشتی کلاهک‌های موشک ساخت ایران کشف شده است.

روزنامه واشینگتن پست روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه به نقل از یک مقام رسمی جزییات بیشتری درباره توقیف این کشتی حامل سلاح در آب‌های نزدیک به سومالی منتشر کرد.

این مقام رسمی که نام او ذکر نشده به واشینگتن پست گفت این کشتی محموله خود را که شامل کلاهک‌های موشک و اجزاء مرتبط با آن بود از ایران بارگیری کرده و قرار بود این محموله پس از انتقال به یک کشتی دیگر در سواحل سومالی، در نهایت به حوثی‌های یمن برسد.

خبر توقیف یک کشتی به ظن حمل سلاح برای حوثی‌ها را چند روز پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرد؛ پس از آن مقام‌های کاخ سفید از مفقود شدن دو سرباز آمریکایی در آب‌های نزدیک سومالی خبر دادند.

در پی این گزارش‌ها، واشینگتن پست به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که این سربازان در جریان جست‌وجوی سلاح‌های ایران به مقصد حوثی‌ها مفقود شدند.

نیروی دریایی ایالات متحده برای جلوگیری از ارسال سلاح به سوی حوثی‌ها و همچنین برای مقابله با حملات دزدان دریایی، به طور منظم ماموریت‌های بازدارنده در آب‌های این منطقه انجام می‌دهد.

اکنون واشینگتن پست در گزارش جدید خود نوشته است که این عملیات روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه در فاصله آب‌های سومالی و خلیج عدن انجام شد و نیروهای آمریکایی اقدام به جست‌وجو در یک کشتی که سرنشینان آن فاقد مدارک شناسایی بودند کردند.

در جریان این عملیات دو عضو یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا که هنگام مواج بودن شدید دریا روی نردبان بودند به داخل آب سقوط کردند و جست‌وجوها برای یافتن آنها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

بنابر این گزارش، گروه دیگری از نیروهای آمریکایی پس از تفتیش کشتی توقیف شده موفق به کشف سلاح‌های ایرانی در آن شدند.

به نوشته این روزنامه، خدمه این کشتی که حدود ۱۲ نفر بودند بازداشت و به زندان منتقل شدند و پس از آن کشتی به دست نیروهای آمریکایی غرق شد.

پس از آغاز جنگ اسرائیل و گروه حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تروریستی شناخته می‌شود تنش در دریای سرخ و خلیج عدن بالا گرفته است.

حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در این مدت نزدیک به ۳۰ حمله در مسیر کشتیرانی بین‌المللی انجام داده‌اند و آمریکا به همراه متحدانش بامداد جمعه مواضع آنها را در یمن هدف قرار داد.

بامداد شنبه نیز ارتش آمریکا یک مرکز راداری حوثی‌ها را هدف قرار داد.

پنتاگون هنوز واکنشی به گزارش واشینگتن پست نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا