جهان

زلنسکی: با سردشدن هوا ارتش اوکراین در جبهه شرقی با «دفاع دشواری» روبرو است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز چهارشنبه اول آذر گفت همزمان با فرارسیدن سرمای شدید ارتش اوکراین در جبهه‌های شرقی با عملیات دفاعی «دشواری» روبرو می‌شود٬ ولی نیروهای این کشور در جنوب هنوز مشغول انجام عملیات تهاجمی هستند.

ارتش روسیه در هفته‌های گذشته حملات خود در جبهه‌های شرقی را تشدید کرده و تلاش می‌کند در اطراف شهر ویران شده آودیئیفکا و همینطور در شمال شرقی اوکراین بین شهرهای لیمین و کوپیانسک پیشروی کند.

ولودیمیر زلنسکی در بخشی از پیام خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت:«هوای دشوار و دفاع دشوار در جبهه‌های لیمن، باخموت، دونتسک و آودیئیفکا. عملیات تهاجمی در جنوب.»

فرارسیدن سرمای زمستانی و بارش برف و در شرایطی که دمای هوا حتی در طول روز نزدیک به صفر است عملیات نظامی در جبهه‌های شرقی را دشوار کرده است و به نظر می‌رسد که نبردها به زودی وارد مرحله فرسایشی شوند.

هنوز حدود ۲۰ درصد از قلمرو اوکراین در تصرف ارتش روسیه است. اوکراین در ضد‌حملات خود که از اوایل تابستان آغاز شد٬ نتوانسته است به پیروزی مهمی برسد.

ارتش اوکراین می‌گوید روسیه از اواسط ماه اکتبر حملات خود را در جبهه آودیئیفکا تشدید کرده ولی این حملات مستمر نبوده و تاکنون دستاوری نداشته است. از سال ۲۰۱۴ که نبرد بین ارتش اوکراین و جدائی طلبان شرق این کشور آغاز شد خطوط جبهه در این منطقه تقریبا تغییر نکرده است.

آودیئیفکا شهر متوسطی است که در نواحی مرکزی استان دونتسک قرار دارد.

ستاد فرماندهی نیروهای اوکراینی در این منطقه روز چهارشنبه گفت پس از یک توقف چند روزه ارتش روسیه «در حد قابل توجهی» تهاجم زمینی و حملات هوایی خود در جبهه آودیئیفکا را افزایش داده است.

فرمانده نیروهای اوکراینی در این منطقه در تلگرام نوشت:«نیروهای ما با قدرت در برابر تهاجم‌های روسیه در مسیر آودیئیفکا مقاومت می کنند و به حملات خود در جهت ملیتوپول ادامه می دهند.» ملیتوپول یکی از شهرهای استان زاپوریژیا، واقع در جنوب شرقی اوکراین و در تصرف روسیه است.

ستاد نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه روزانه خود گفت که نیروهای این کشور کماکان سرپلی را که هفته گذشته در ساحل شرقی رود دنیپرو تصرف کردند در کنترل خود دارند. ساحل شرقی این رودخانه در استان خرسون در اولین روزهای تهاجم نظامی به تصرف روسیه درآمد.

خبرگزاری‌های بین‌المللی جزئیات تحرکات نظامی در جبهه‌های جنگ را نمی‌توانند به طور مستقل تائید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا