جهانخاورمیانهسیاست

حمله هوایی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

بر اساس گزارش‌ها، شب چهارشنبه ۲۸ مهر پایگاه ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در شهر تنف سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

شبکه المیادین لبنان به نقل از شاهدان گفته است، چندین انفجار قوی در منطقه این پایگاه که در مرز سوریه، عراق و اردن واقع شده است مشاهده شد.

بنا بر گزارش ها ساختمانها و پادگانهای محل سکونت نظامیان هدف قرار گرفته اند. هنوز گزارشی از تلفات جانی و مالی منتشر نشده و ارتش آمریکا هنوز در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده است.

گفته می شود این حملات توسط پنج هواپیمای بدون سرنشین انجام شده است.

خبرگزاری البادیه سوریه اعلام کرد که این موشک ها از چهار جنگنده شلیک شده است. بر اساس این گزارش، ابتدا پهپادها در منطقه ای که پایگاه نظامی ائتلاف در آن قرار دارد، پرواز شناسایی انجام داده‌اند و سپس جنگنده ها موشک را به سمت پایگاه شلیک کرده‌اند.

گزارش شده است که قبل از حمله موشکی، تمام ارتباطات ماهواره ای و سیار در منطقه ای که پایگاه نظامی در آن قرار دارد قطع شده است. این نشان دهنده راه اندازی یک سیستم جنگ الکترونیکی قدرتمند است.

در این گزارش آمده است: «این پهپادهای ناشناخته درست قبل از حملات در نزدیکی پایگاه تنف، در ۵۵ کیلومتری منطقه تحت کنترل ائتلاف بین‌المللی مشاهده شد و به دنبال آن چهار فروند جنگنده حملات موشکی انجام دادند».

با این حال، این خبرگزاری نوع جنگنده ها و کشور مالک آن را مشخص نکرده است. برخی منابع احتمال می دهند که جنگنده های میگ ۲۹ نیروی هوایی سوریه (بشار اسد) باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا