آذربایجاناجتماعی

ماهانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی کشته می شوند

سرپرست پلیس راه آذربایجان غربی گفت: ماهانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در حوادث و سوانح جاده ای این استان جان خود را از دست می دهند.

کمال حسین‌زاده امروز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای (فوتی) در این استان در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است اظهار داشت: مهم‌ترین علت تصادفات در استان، توجه نکردن به جلو، سرعت غیرمجاز، خوردن، آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه است.

او علت دیگر وقوع حوادث جاده‌ای در این استان را نبود خط‌کشی حاشیه جاده‌ها عنوان کرد و افزود: خط‌کشی حاشیه جاده‌ها باعث می‌شود که خودروها از مسیر خارج نشده و حریم جاده برای راننده مشخص باشد.

او اضافه کرد: حدود ۲۷ درصد تصادفات حوزه پلیس‌راه میاندوآب در محور بوکان به میاندوآب که ۵۷ کیلومتر طول دارد روی داده‌است.

سرپرست پلیس راه آذربایجان‌غربی در خصوص پیشگیری از حوادث بیشتر در مسیر جاده بوکان به میاندوآب اظهار داشت: تا پایان عملیات تعریض این جاده باید اقدامات زودبازده از جمله ایجاد شیارهای عمیق در نقاط حادثه‌خیر و نصب دیگر علایم هشداردهنده انجام شود.

او ادامه داد: برای جلوگیری از سنگین‌تر شدن ترافیک محور بوکان به میاندوآب تردد و حرکت کامیون‌های ترانزیت که از  کشور ترکیه و از مسیر مرز بازرگان به طرف استان کردستان حرکت می‌کنند از حوزه استخفاظی بوکان متوقف و با هماهنگی با مسوولان گمرک از مسیر آذربایجان‌شرقی انجام گیرد.

سرهنگ حسین‌زاده افزود: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ دستگاه کامیون که از کشور ترکیه به صورت کاروانی در مسیر جاده‌های منتهی به بوکان حرکت می‌کنند که موجب بروز ترافیک و خستگی راننده‌های دیگر خودروها شده و این خود عامل دیگر افزایش تصادفات جاده‌ای در محورهای این شهرستان است.

سالانه بیش از ۵۰۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای و شهری آذربایجان‌غربی جان خود را از دست می‌دهند.

آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن روستایی و بقیه جاده اصلی، فرعی و بزرگراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا