جهانمحیط زیست

احتمال برخورد شهاب سنگ به زمین در سال 2023

شهاب سنگ غول‌پیکر به زمین برخورد می‌کند؟!

سازمان فضایی ناسا هشدار داده که یک شهاب سنگ غول‌پیکر با سرعت بسیار زیاد در حال حرکت به سمت زمین است و احتمال دارد به زمین برخورد کند. در ادامه، پیش‌بینی‌های Nasa از زمان برخورد این سیارک به زمین را بررسی می‌کنیم.

سازمان ناسا اعلام کرده یک شهاب سنگ غول‌پیکر (به طور عامیانه، به سیارک‌ها، شهاب سنگ می‌گویند) به بزرگی دو زمین فوتبال با طول بیش از 200 متر در آستانه‌ی برخورد به کره زمین قرار دارد. بر اساس اعلام Nasa، این سیارک که با نام LF16 2018 شناخته می‌شود، آخرین بار در تاریخ 16 ژوئن دیده شده و به نظر می‌رسد به سمت زمین حرکت می‌کند. گفته می‌شود در صورت برخورد این سیارک با زمین، انرژی معادل 1500 بمب هسته‌ای آزاد خواهد شد و زمین در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

مهندسان ناسا می‌گویند طبق محاسبات انجام شده، 62 مسیر فضایی وجود دارد که اگر این غول آسمانی در هر یک از آن‌ها قرار بگیرد، حداکثر تا صد سال آینده به زمین برخورد می‌کند. به عنوان مثال، در صورت قرار گرفتن این شهاب سنگ در یکی از 62 حالت موجود، سیارک مذکور در 8 آگوست 2023 میلادی (یعنی حدود 5 سال دیگر) به زمین برخورد خواهد کرد. 3 آگوست 2024 و 1 آگوست 2025، تاریخ‌های دیگری هستند که برای این اتفاق پیش‌بینی شده است. سیارک LF16 2018 با سرعت بیش از 33 هزار و 844 مایل بر ساعت (حدود 55 هزار کیلومتر بر ساعت) در حال حرکت در فضا است.

البته دانشمندان ابراز امیدواری کرده‌اند که این سیارک بزرگ تغییر مسیر دهد و به سمت زمین حرکت نکند. همچنین ناسا تلاش می‌کند تا آن زمان به دانشی دست پیدا کند که بتواند جلوی این حادثه را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا