جهان

رییس‌جمهور اوکراین: جهان نباید از روسیه بترسد، ناتو به جای اقدام قوی دنبال دیپلماسی است

ولودیمیر زلنسکی با تاکید براینکه جهان نباید از روسیه بترسد و اوکراینی‌ها ثابت کردند که چنین ترسی ندارند، گفت که از ناتو خواستم در قبال تهاجم روسیه واکنش قوی نشان دهند اما بروکراسی و دیپلماسی آنها نتیجه‌ای ندارد و منهم علاقه‌ای به دیپلماسی ناتو که موجب ویرانی کشورم شود، ندارم.

رییس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه شبکه سی‌بی‌اس با انتقاد از عملکرد «ضعیف» ناتو گفت: از ناتو خواستم تا در طول حمله روسیه، اقدامات قوی انجام دهد اما وقتی در دیپلماسی کار می‌کنید نتیجه‌ای وجود ندارد، همه اینها بروکراسی است.

زلنسکی انتقادات خود از ناتو را موجه دانست و افزود: نحوه صحبتم با ناتو موجه است چون من دیگر جانی برای دادن ندارم و علاقه‌ای نیز به «دیپلماسی ناتو» که منجر به نابودی کشورم شود، ندارم.

رییس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که جهان نباید از روسیه بترسد و باید به اوکراین برای دفاع در برابر تجاوز ارتش روسیه کمک کند. او افزود که اوکراینی‌ها ثابت کرده‌اند که از روسیه نمی‌ترسند.

زلنسکی گفت که روسیه حملات بیشتری در اوکراین انجام خواهد داد و نجات اوکراین به سلاح و تجهیزات غرب وابسته است.

رییس‌جمهور اوکراین همچنین گفت که از واکنش‌های جو بایدن در جریان حمله روسیه به اوکراین ناخرسند نیست.

زلنسکی با تاکید براینکه اوکراین روی کمک ایالات متحده حساب می‌کند، افزود: به‌عنوان رهبر کشوری درگیر جنگ، تنها می‌توانم قدردان کمک‌های آمریکا باشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا