اجتماعیجهانسیاست

تعداد کودکانی که در مناطق درگیری مسلحانه در سراسر جهان زندگی می‌کنند

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، بیش از ۹۳ هزار کودک در طی ۱۰ سال گذشته در درگیری ها یا معلول یا کشته شده اند.

سالانه بسیاری از کودکان در درگیری های سراسر جهان کشته می‌شوند. خبرگزاری آناتولی روز جمعه ۱۴ خرداد مصادف با روز جهانی کودکان بی گناه قربانی خشونت، با استناد به گزارشات سازمان ملل و سازمان غیردولتی بین المللی «نجات کودکان» گزارش داد، تعداد کودکان ساکن در مناطق درگیری مسلحانه حدود ۱۶۰ میلیون نفر است. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، بیش از ۹۳ هزار کودک در طی ۱۰ سال گذشته در درگیری ها یا معلول یا کشته شده اند.

در سال ۲۰۲۰، تعداد بی سابقه ای از نقض حقوق علیه کودکان ثبت شد. این ۲۶ هزار مورد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. گزارش شده است که از سال ۲۰۰۵ تعداد نقض جدی حقوق کودکان بیش از ۲۵۰ هزار مورد بوده است. این موارد نقض، در فلسطین، یمن، جمهوری دموکراتیک کنگو، سومالی و افغانستان بوده است. از سال ۲۰۱۰، حدود ۲۵ کودک در هر روز در درگیری‌ها کشته یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش «نجات کودکان» برای سال ۲۰۲۰، تعداد کودکانی که در منطقه درگیری داغ زندگی می کنند نسبت به سال ۲۰۱۸، دو درصد افزایش یافته و به ۱۶۰ میلیون نفر رسیده است. طبق گزارش سال ۲۰۱۹ این سازمان، خطرناک ترین کشورهایی که کودکان در آنها زندگی می کنند در آسیا و آفریقا هستند. این لیست شامل افغانستان، سودان جنوبی، عراق، جمهوری دموکراتیک کنگو، مالی، نیجریه، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودان، سوریه و یمن است.

طبق گزارش سازمان ملل، حدود ۲۵۰ هزار کودک در درگیری‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این کودکان بعنوان جنگجو، جاسوس، آشپز و غیره به کار گرفته شده‌اند. دختران مورد آزار جنسی قرار می گیرند و از کلیه حقوق محروم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا