ایران

سلامی: آرزو می‌کردم که مسافر بوئینگ 737 بودم و با مسافران آن هواپیما می‌مردم

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران، در جلسه غیر علنی مجلس این کشور در رابطه با سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط نیروهای سپاه گفت: «بیش از همه به خاطر سانحه هواپیمای اوکراینی ناراحتیم. جان ما فدای ملت ماست و من آرزو می‌کردم که مسافر بوئینگ 737 بودم و با مسافران آن هواپیما می‌مردم و امروز در مقابل ملت ایران شرمنده نمی‌شدم.»

مجلس ایران امروز یکشنبه در جلسه ای غیر علنی با حضور فرمانده سپاه، مقاماتی از شورای امنیت ملی و سازمان هواپیمایی این کشور به بررسی جزئیات چگونگی حمله موشکی ایران و سرنگونی هواپیمای اوکراینی پرداخت.

 

 

فرمانده سپاه در جلسه غیر علنی مجلس در روز یکشنبه گفت:  «بیش از همه به خاطر سانحه هواپیمای اوکراینی ناراحتیم. جان ما فدای ملت ماست و من آرزو می‌کردم که مسافر بوئینگ 737 بودم و با مسافران آن هواپیما می‌مردم و امروز در مقابل ملت ایران شرمنده نمی‌شدم.»

دیروز شنبه، 11 ژانویه 2020، مقامات حکومت ایران اعتراف کردند که سرنگونی هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی و شلیک اشتباه سیستم پدافندی سپاه بوده است. سپاه همچنین مسئولیت مستقیم این حادثه رابرعهده گرفت.

بدنبال این اعتراف مقامات ایران، موجی از نارضایتی و اعتراضات در شهرهای  مختلف ایران در واکنش به  پنهان کاری مقامات در روزهای اول پس از سقوط هواپیما شکل گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا