خاورمیانه

ایران یک کشتی اماراتی را توقیف و خدمه آن را بازداشت کرده است

طبق اخبار منتشره، ایران یک کشتی متعلق به امارات متحده عربی را به دلیل آنچه نقض آبهای سرزمینی خود عنوان کرده، توقیف و خدمه کشتی را نیز بازداشت کرد.

براساس این خبر که در آژانس خبری رویترز منتشر شده، جمهوری اسلامی در ابتدای این هفته یک کشتی متعلق به امارات متحده عربی را به دلیل آنچه نقض آبهای سرزمینی عنوان کرده، توقیف کرده است.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ایران که امروز ۳۰ مرداد منتشر شده، در اثر تیراندازی توسط افسران گارد ساحلی امارات متحده عربی، دو ماهیگیر ایرانی در همان روز، یعنی دوشنبه ۲۷ مرداد کشته شدند.

تلویزیون دولتی ایران در این باره اعلام کرد: “روز دوشنبه یک کشتی از امارات متحده عربی کشف و خدمه این کشتی به دلایل فعالیت غیرقانونی در آبهای سرزمینی ما بازداشت شدند.”

در ادامه این خبر از تلویزیون ایران آمده که، نیروهای گارد ساحلی امارات متحده عربی آتش گشوده و در اثر آن دو ماهیگیر ایرانی را کشته و یک قایق را توقیف کردند.

در پایان نیز گفته شد که امارات متحده عربی روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با فرستادن یک یادداشت رسمی عذرخواهی کرده و اظهار داشته که خسارت ناشی از آن را جبران خواهد کرد.

همچنین امروز اعلام شد که «با هماهنگی گارد مرزی دو کشور لنج و سرنشینان آزاد شدند و مراحل قانونی تحویل اجساد کشته‌شدگان با سرعت در حال انجام است.»

در گزارش خبرگزاری رویترز اما آمده است که خبرگزاری رسمی امارات، روز دوشنبه ۲۷ مرداد گزارش داده بود که گارد ساحلی امارات در نزدیکی «جزیره صیر ابونعیر»، در ۱۵۰ کیلومتری جزیره کیش در خلیج  ۸ قایق صیادی را که قصد ورود به آبهای امارات را داشتند متوقف کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا