آذربایجانجهان

پروژه شهروند مجازی؛ دانشجویان جهان تُرک با فرهنگ‌ یکدیگر آشنا می‌شوند

دانشجویان جهان تُرک با شرکت در «پروژه شهروند مجازی» علاوه بر حضور در کلاس‌های آموزشی مجازی با کشورها و فرهنگ‌های یکدیگر نیز آشنا می‌شوند.

پروژه شهروند مجازی در سال ۲۰۲۱ با مشارکت «دانشگاه غازی‌آنتپ» و «دانشگاه ماناس قرقیزستان-ترکیه» آغاز شده است. این پروژه با مشارکت ۲۴ هزار دانشجو، ۴۰۰ داوطلب، ۳۰۰ عضو هیات علمی و ۱۵۰ دانشگاه از ۲۰ کشور جهان اجرا می‌شود و دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در چارچوب پروژه فعالیت‌های علمی و فرهنگی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

دانشجویان و اساتید شرکت کننده در پروژه شهروند مجازی همچنین در چارچوب برنامه «ملاقات‌های دانشجویی» فرصت سفر و دیدار از کشورهای مشارکت کننده در پروژه را می‌یابند. محور دوره جاری پروژه شهروندی مجازی «آذربایجان و حیدر علی‌اف رهبر کبیر» بوده و سال آینده نیز با شعار «بالکان و علی عزت‌بگوویچ رهبر فرزانه» برگزار خواهد شد.

پروفسور اردال بای، عضو هیات علمی دانشگاه غازی‌آنتپ ترکیه و مدیر پروژه شهروند مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با تاکید بر اینکه هدف اصلی اجرای پروژه مذکور آشنایی تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در کشورهای تُرک با یکدیگر و فرهنگ‌های مختلف است، تصریح کرد: دارای اشتراکات و شباهت‌های زیادی هستیم. سال‌های متمادی سعی شده که ما را بر اساس تفاوت‌های موجود از یکدیگر بیگانه سازند. ما نیز هم اکنون سعی می‌کنیم جوان‌ها را بر اساس اشتراکات و شباهت‌ها به یکدیگر نزدیک سازیم.

پروفسور اردال بای همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دانشجویان در چارچوب این پروژه در کلاس‌های آموزشی به مدت ۱۴ هفته شرکت می‌کنند و با تاریخ و جغرافیای جهان تُرک‌ آشنا می‌شوند. همچنین برنامه‌های گفت‌وگوی آزاد نیز برگزار می‌شود و دانشجویان طی این برنامه ها فرصت آشنایی و گفت‌وگو با دانشمندان مطرح کشورهای تُرک را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا