ایرانجهان

ترامپ: مخالف ارسال تجهیزات پزشکی به ایران نیستم

دونالد ترامپ عصر چهارشنبه ۲۰ فروردین در نشست خبری مربوط به ویروس کرونا، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ایران در مبارزه با این ویروس گفت مخالف ارسال تجهیزات پزشکی به ایران نیستم

سوال در مورد گزارش‌های هفته گذشته بود که بر اساس آن اعلام شد ایران برای نخستین بار با استفاده از سازوکار مالی اینس‌تکساز اروپا اقدام به خرید و انتقال تجهیزات پزشکی کرده است.

وی افزود از روز اول متوجه شدیم که ویروس، مردم ایران را مورد اصابت قرار داده است، به همین خاطر پیشنهاد کمک‎‌های پزشکی به آنها دادیم اما آنها این کمک‌ها را نپذیرفتند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: باید بدانید که هیچ تحریمی مانع ارسال کمک‌های انسانی و دارویی به مقصد ایران نیست. ما به آنها پیشنهاد کمک دادیم و اطلاعات دقیقتری در این زمینه ندارم.

آقای ترامپ همچنین گفت، ارسال کمک‌های پزشکی مرا نمی‌آزارد.

مایک پومپئو نیز که در جلسه مذکور صحبت می کرد، گفت مخالف لغو تحریم های ایران است ولی این تحریم ها مانع از ارسال کمک های بشردوستانه به ایران نمی شود.

له رغم این آقای پومپئو تاکید کرد، انتقال پول به ایران تسهیل نخواهد شد.

آقای پومپئو همچنین گفت، «پولی که به ایران ارسال می شود، از جیب رهبران فاسد آن سر در می آورد. این پول صرف دارو، غذا و تجهیزات نمی شود.»

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود ایالات متحده موضع خود برای صندوق بین‌المللی پول و جهان مشخص کرده و مخالفتش را با هرگونه تخصیص وام به ایران اعلام کرده است.

خانم اورتگاس پیش از این گفته بود که حکومت ایران می‌تواند برای مقابله با کرونا از میلیاردها دلار که در صندوق‌های وابسته به رهبر جمهوری اسلامی موجود است، استفاده کند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، ایالات متحده را به «تروریسم درمانی» متهم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا