آذربایجانایران

برگزاری دادگاه فعالین آذربایجانی «سیما علیپور و داود شیری» در تبریز

روز سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ دادگاه بررسی پرونده فعالین ملی آذربایجان خانم سیما علیپور و داود شیری در دادگاه شعبه ۲ انقلاب تبریز برگزار گردید.

فعال ملی خانم سیما علیپور به همراه همسرش میر داوود سیددرخشانی در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در منزل شخصی، توسط ماموران وزارت اطلاعات ایران دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده‌ بود.

به دلیل نبود امکانات و نگهبان زن در وزارت اطلاعات خانم علیپور شب ها به بازداشتگاه اداره آگاهی تبریز منتقل می گردید. این فعال‌ مدنی آذربایجان پس از ۷ روز بازداشت، به زندان مرکزی تبریز منتقل و سپس با قرار وثیقه ۱میلیارد ریالی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

خانم علیپور در مدت بازداشت به نشانه اعتراض دست به اعتصاب غذا زده‌ بود که در روز انتقال به زندان به علت بی‌هوشی مجبور شده اعتصاب خود را پایان دهد.

داود شیری دیگر فعال ملی  آذربایجان آخرین بار در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تبریز به همراه برادرش ایوب شیری دستگیر گردیده بود که پس از دو هفته و به قید وثیقه چهل میلیون تومانی آزاد شد.

داود شیری در دو دهه گذشته به دلیل فعالیت های مدنی اش در حمایت از حقوق پایمال شده ملت آذربایجان جنوبی، بارها دستگیر و به حبس محکوم گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا