ایرانسلامتی و زندگی

سالانه 70 هزار نفر در ایران به آمار مبتلایان بیماریهای سرطانی اضافه می‌شوند

ایران| رئیس بیمارستان مهرگان کرمان اعلام کرد که سالانه 70 هزار نفر به بیماران سرطانی در این کشور اضافه می‌شوند و تا 10 سال آینده این آمار به 200 هزار نفر خواهد رسید.

ایران| کرامت یوسفی، رئیس بیمارستان مهرگان کرمان طی سخنانی در «همایش بیمه سلامت استان کرمان»گفت: سالانه 70 هزار بیمار سرطانی جدید در کشور و سالانه 50 هزار مرگ در سرطان داریم که تا 10 سال آینده آمار سرطان ما به 200 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش «ایسنا» وی افزود: در کشور ما نخستین عامل مرگ و میرها بیماری های قلبی عروقی، علت دوم ‌تصادفات رانندگی و عامل سوم سرطان‌ها است. چه کسی مسئول کنترل این مسائل است.

از سوی دیگر علی اکبر حقدوست، نماینده شورای عالی بیمه سلامت ایران اظهار داشت که ایرانی‌ها بیشتر از اروپایی‌ها داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند!

وی با اشاره به اینکه یک سوم مردم اروپا داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند و در ایران این وضعیت بدتر است، تصریح کرد: باید رفتارهای خودمان را اصلاح و سعی کنیم فرهنگسازی کنیم و اگر قرار است در کشور پایلوت و نمونه شویم، باید روی این مسائل کار کنیم.

وی با اشاره به انجام کارهای ساده و بدون هزینه برای پیشگیری اظهار کرد: 16 نوع سرطان با بهداشت دهان مرتبط است و بسیاری از بیماری ها حتی آلزایمر با بهداشت دهان و دندان ارتباط دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا