ایرانجهانسیاست

بلینکن: تحریم‌ها را رفع نمی‌کنیم؛ چراکه هیچ نشانه‌ای از ایران در خصوص پایبندی به برجام نمی‌بینیم 

وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه ۲ خرداد گفت، هنوز هیچ نشانه‌ای از ایران در خصوص پایبندی به تعهدات هسته ای برای لغو تحریم‌ها دیده نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه ۲ خرداد گفت، هنوز هیچ نشانه‌ای از ایران در خصوص پایبندی به تعهدات هسته ای برای لغو تحریم‌ها دیده نشده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هفته گذشته مدعی شده بود كه آمریكا آماده لغو تحریم های تجاری است، اگرچه یك مقام ارشد ایرانی با او مخالفت كرد و دیپلمات های اروپایی نیز گفتند كه موضوعات بسیار دشواری باقی مانده است.

مذاکرات غیرمستقیم در وین در حال انجام است و دولت بایدن به دنبال راهی برای از سر گیری تعهدات تهران در توافق هسته ای ۲۰۱۵ است.

بلینکن به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: “فکر می کنم ایران می داند برای بازگشت به توافق هسته ای چه کاری باید انجام دهد و آنچه که ما هنوز ندیده ایم این است که آیا ایران آماده و مایل است این تصمیم را بگیرد یا نه. این یک آزمون است و ما هنوز پاسخی نداریم.”

ایالات متحده در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور اسبق جمهوری خواه ایالات متحده، از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم های نفتی، بانکی و حمل و نقل ایران را دوباره اعمال کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، در ژانویه گفته است که او معتقد است ایران به طور جدی درگیر مذاکرات است اما هنوز مشخص نیست که تهران واقعاً چه اقداماتی را در جهت پایبندی به توافق هسته‌ای انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا