جهاندانش و فن آوریسیاستویدیو

صنایع نظامی ترکیه موشک‌های کوچک برای پهپادهای حشره ساخت؛ پهپاد-موشک حشره

«تروی تیکنالوجیس دیفنس»، یک شرکت صنایع نظامی مستقر در آنکارا، اولین آزمایش‌های یک مینی موشک را که برای مینی پهپادها طراحی شده، انجام داده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، «تروی تیکنالوجیس دیفنس»، یک شرکت صنایع نظامی مستقر در آنکارا، اولین آزمایش های یک مینی موشک را که برای هواپیماهای کوچک بدون سرنشین (مینی پهپاد) طراحی شده است، انجام داده است.

موشک به قطر ۴۰ میلی متر و طول ۱۷ سانتی متر اگرچه کوچک است اما به آن اجازه می دهد تا از فاصله ۲ کیلومتری به هدف اصابت کند. از این موشک ها می توان در انواع پهپادهای ساخت ترکیه استفاده کرد. این موشک فقط ۵۰۰ گرم وزن دارد که در نتیجه آن مینی پهپادها می توانند حداقل ۶ موشک از این دست را حمل کنند. این موشک از ارتفاع ۱۰۰-۵۰۰ متری به سمت هدف شلیک می شود.

علاوه بر اینکه این موشک ها به ویژه در نبردها در مناطق کوهستانی مرتفع موثر خواهند بود، همچنین می توانند در عملیات های شهری و ضد تروریستی مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، یک شرکت صنایع نظامی دیگر به نام شرکت «دیسال اِوی‌ایشن تیکنالوجیس»، زیرمجموعه «آسِلسان»، نیز پهپادهای شناسایی ساکا -۲ را تولید کرده که فقط ۶۰۰ گرم وزن دارد. “ساکا -۲” از نظر عملکرد فنی و نرم افزاری از همتایان خارجی خود پیشی می گیرد. برد آن تا ۲ کیلومتر است و می تواند تا ۲۵ دقیقه در هوا بماند. یوسف ضیا کوتیل، هدایت کننده پروژه گفت که می توان از این مینی‌پهپاد در عملیات زمینی، هوایی و دریایی استفاده کرد.

ساکا -۲

ساکا -۲ همچنین می تواند از راه دور پناهگاه های غار مانند را نظارت کند و همچنین تهدیدهای احتمالی را با پرواز در مقابل کاروان های نظامی ثبت کند.

یوسف ضیا کوتیل گفت، کار بر روی این پهپاد در حال انجام است و وزن آن به کمتر از ۵۰۰ گرم کاهش می یابد. در آینده، ساکا -۲ را می توان عملیات‌های پهپادهای گله‌ای استفاده کرد.

یوسف ضیا کوتیل گفت که این پهپادها به اندازه‌ای کوچک است که در جیب جا می شود و فقط در چند ثانیه آماده پرواز است. این پهپاد با نرم افزار آسلسان کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا