ایرانجهان

پاسخ ایران به نامه برجامی آمریکا ارسال شد

ایران ضمن اعلام ارسال پاسخ این کشور به نامه برجامی آمریکا، آن را دارای رویکردی سازنده ارزیابی کرد، اما واشنگتن آن را غیرسازنده دانست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: پس از دریافت پاسخ آمریکا درباره پیش‌نویس برجام، آن را به دقت بررسی کرده و پاسخ‌های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف، ساعاتی پیش به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه ایران، وی همچنین گفت: متن ارسالی ایران دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

از سوی دیگر، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است: پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم. ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این (پاسخ ایران) سازنده نیست.

علی واعظ، تحلیلگر ارشد گروه (آمریکایی) بین‌المللی بحران در امور ایران نیز در توئیترش نوشته است: متاسفانه با اين پاسخ ايران، فرصت صادرات نفت ايران به اروپا در زمستان امسال هم از دست رفت.

دکتر سیامک قاسمی، مدیر موسسه اقتصادی «بامداد» نیز گفته است: به نظر می‌رسد همین برجام نصفه‌ونیمه هم پَر! ‏ما که بخیل نیستیم. نوش جان امارات و قطر و ترکیه و عربستان سعودی و عراق و همه ذی‌نفعان داخلی و خارجی!

مصطفی نجفی، روزنامه‌نگار اصولگرا و سردبیر سایت «تابناک» هم درباره آینده روند مذاکرات نوشته است: ‏خبرها حاکی از آن است که طرف آمریکایی پاسخ ایران را مثبت ندانسته و احتمالا بار دیگر از توافق دور و بن‌بستی دیگر بر مذاکرات هسته‌ای حاکم خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا