ایران

لغو پیوند قرنیه یکی از آسیب‌دیدگان چشم در اعتراضات

دانشگاه علوم پزشکی شیراز «لغو پیوند قرنیه یکی از آسیب‌دیدگان چشم در اعتراضات» را تایید کرد.

پس از آنکه حسین حسین‌پور، از آسیب دیدگان چشم در اعتراضات زن، زندگی، آزادی با انتشار ویدیویی به «کارشکنی در درمان و خط خوردن اسمش از لیست پیوند قرنیه بیمارستان خلیلی شیراز» معترض شد، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از قول معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز «لغو عمل پیوند قرنیه» این معترض آسیب دیده را تایید کرد .

تایید «لغو عمل پیوند قرنیه» این معترض که در اثر شلیک سلاح‌های ساچمه‌زن نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در اعتراضات از ناحیه چشم به شدت آسیب دیده است، کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت، با انتشار یک متن و شهرداری تهران با نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در پایتخت، وجود آسیب دیدگان چشم در اعتراضات را انکار کرده و این معترضان را «دروغگو» خوانده بودند.

حسین حسین‌پور، معترض جوانی که بینایی یک چشم خود را در اثر شلیک نیروهای امنیتی از دست داده است روز ۲۱ اردیبهشت ماه با انتشار ویدیویی گفت: «یک ماه است بیمارستان خلیلی شیراز مرا اسیر کرده‌اند و کارم را انجام نمی‌دهند. هفته قبل به این بیمارستان رفتم گفتند برو و شنبه بیا و هزینه اولیه بیمارستان را پرداخت کن، بعد چهارشنبه بیا و هزینه قرنیه را پرداخت کن و همان روز بستری شده و روز پنج‌شنبه عمل پیوند قرنیه تو انجام می‌شود.»

این آسیب دیده چشم اعتراضات، در ادامه افزود که روز شنبه به بیمارستان رفته و هزینه‌ها را پرداخت کرده و پزشکان هم به گفته‌اند گفتند که برایش «قرنیه برای پیوند پیدا شده» اما روز چهارشنبه که برای بستری به بیمارستان رفته، مقام‌های بیمارستان به او گفته‌اند که اسمش از فهرست عمل پیوند قرنیه خط خورده است.

حسین حسین‌پور در این ویدیو همچنین تاکید کرد که خط خوردن اسمش را «بدون دلیل» نمی‌داند چون از «فهرست پنجاه نفری پیوند قرنیه بیمارستان خلیلی شیراز، فقط اسم او بوده که خط خورده» است.

با گذشت چند روز از انتشار ویدیویی این معترض آسیب دیده چشم، «ایرنا» شامگاه شنبه بیست و سوم اردیبهشت بدون اسم بردن از حسین حسین‌پور، «لغو عمل جراحی پیوند قرنیه» او در بیمارستان خلیلی شیراز را تایید کرد.

این خبرگزاری دولتی البته از قول مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عنوان کرد با تشخیص پزشک فوق تخصص عمل پیوند قرنیه حسین حسین‌پور لغو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا