اقتصادایرانجهانسیاست

وزیر نفت ایران: محموله چهار کشتی توقیف شده توسط آمریکا بنزین ایران بود

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران تایید کرد، محموله چهار کشتی‌ای که توسط آمریکا اخیرا توقیف شد بنزین بارگیری شده از سوی ایران بود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۷ مرداد تایید کرد که محموله چهار کشتی توقیف شده توسط آمریکا بنزین بارگیری شده در ایران بود.

آقای زنگنه به فارس گفت: «صادرات بنزین به ونزوئلا یک کار تجاری است آن را به رزم سیاسی تبدیل نکنید. محموله‌های اخیر به‌صورت فوب به ونزوئلا فروخته و تحویل شده بود و پول آن تسویه شده است.»

پیش‌تر حجت سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا با انتشار پستی در حساب کاربری خود در توئیتر خبر توقیف این کشتی‌ها را «دروغی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا» خواند.

سفیر ایران در ونزوئلا ولی با گفتن اینکه: «نه كشتي ها ايراني هستند و نه مالك يا پرچم انها ارتباطي به ايران دارد»، خبر توقیف این کشتی‌ها را تایید کرده، هرچند با تاکید بر اینکه نه مالک و نه خود کشتی‌ها ارتباطی با ایران دارند.

نشریه وال‌استریت ژورنال روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در گزارشی با استناد به مقام‌های آمریکایی نوشته بود نفتکش‌های ایرانی لونا، پاندی، برینگ و بلٌا در آب‌های آزاد توسط آمریکا توقیف شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۲۴ مرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با همراهی شرکای خارجی، این محموله‌ها توقیف شده و هم‌اکنون در اختیار آمریکاست.»

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه منتشر شده امروز خود، میزان سوخت این نفتکش‌ها را معادل یک میلیون و ۱۱۶ هزار بشکه ارزیابی کرد.

رویترز همچنین در این باره گزارش داده بود که اقدام روز چهارشنبه ایران در متوقف کردن یک نفتکش در آب‌های بین‌المللی در تنگه هرمز با توقیف کشتی‌های حامل سوخت ایران برای ونزوئلا مرتبط است و به صورت تلافی جویانه بر ضد مالکان یونانی برخی از این کشتی‌ها صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا