ایرانجهان

تحصن، تجمع و تظاهرات گسترده در نقاط مختلف جهان در حمایت از خیزش انقلابی ایرانیان

با گذشت سه ماه از خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، ایرانیان و کنشگران در حمایت از مردم ایران و اعتراض به کشتار و سرکوب معترضان، به برگزاری تظاهرات و تجمعات گسترده‌تری‌ در شهرهای مختلف جهان ادامه می‌دهند.

آمریکا: واشینگتن‌دی‌سی، لس‌ آنجلس، سیلیکون ولی، شیکاگو

ایرانیان و کنشگران در واشینگتن دی‌سی در همراهی با خیزش انقلابی ایرانیان، با حرکت به سمت کاخ سفید تظاهراتی گسترده برگزار کردند.

این فعالان با برپایی تجمعی گسترده مقابل کاخ سفید شعار دادند: «بایدن، بایدن بیدار شو، با ملاها توافق نکن»

مهرانگیز کار، حقوقدان و کنشگر مدنی که در تظاهرات واشینگتن حضور داشت، به خبرنگار ایران اینترنشنال گفت: «تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر، اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن و تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران سه پیروزی مردم ایران بود که با کمک ایرانیان خارج از کشور حاصل شد.»

 

در لس‌آنجلس نیز، ایرانیان و کنشگران کشورهای مختلف، از جمله اوکراین، در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران و در اعتراض به اعدام‌ها و نقض گسترده حقوق بشر در ایران تجمعی گسترده را برگزار کردند.

 

همچنین ایرانیان و کنشگران در سیلیکون ولی مقابل ساختمان شهرداری سن حوزه تجمع کرده و با خیزش انقلابی مردم ایران اعلام همراهی کردند. تعدادی زیادی از شرکت‌کنندگان با تشکیل صفی طولانی و در دست داشتن ماکت‌های چوبه دار و آویختن طناب به گردن خود، صحنه اعدام معترضان را بازسازی کردند.

کانادا: تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا، کلگری، ساسکاتون

ویدیوی منتشر شده از کلگری کانادا در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد شنبه ۲۶ آذر، ایرانیان معترض برای حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران در سرمای منفی ۱۸ (احساس سرمای منفی ۳۱) تجمع کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

ایرانیان اتاوا و فعالانی که از مونترال به پایتخت کانادا آمدند نیز سومین روز برنامه اعتصاب غذا و تحصن شبانه‌روزی را در مقابل پارلمان کانادا برای حمایت از جنبش زن، زندگی، آزادی و نیز اعتراض به بی‌عملی دولت‌های جهان نسبت به جنایات جمهوری اسلامی برگزار کردند.

 

در حالی که سومین روز تحصن شبانه‌روزی ایرانیان و کنشگران در شهر ونکوور کانادا در اعتراض به اعدام و سرکوب معترضان ادامه دارد، جمعیت گسترده‌ای از ایرانیان و کنشگران نیز در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران تظاهرات گسترده‌ای را در مرکز این شهر برگزار کردند.

 

سومین روز تحصن شبانه‌روزی ایرانیان در مونترال، با تظاهرات و تجمع گسترده سایر ایرانیان و کنشگران همراه شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم علاوه بر شعاردهی به اجرای هنرهای اعتراضی پرداختند.

در شهر ساسکاتون کانادا نیز، سومین روز تحصن ایرانیان و کنشگران کانادا با راهپیمایی ایرانیان این شهر در همبستگی با خیزش انقلابی ایران و اعتراض به اعدام و سرکوب معترضان همراه شد.

ایرانیان و کنشگران کانادا در شهر تورنتو نیز با نصب پرچم ایران و نمادهای اعتراضی به خودروهای خود، در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران و در اعتراض به اعدام معترضان، به صورت کاروان در خیابان یانگ، بلندترین خیابان جهان، مسیری ۱۵ کیلومتری را طی کردند.

 

بریتانیا: منچستر

ویدیوهای دریافتی از منچستر نشان می دهد ۲۶ آذر، ایرانیان معترض وارد دوازدهمین روز تحصن خود مقابل مرکز اسلامی این شهر برای حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران شدند.

آلمان: برلین، هامبورگ، دوسلدورف، هایدلبرگ

 

ایرانیان و کنشگران آلمانی ساکن برلین با برگزاری تجمعی در این شهر، ضمن اعلام هبستگی با خیزش مردم ایران، با حمل عکس‌های معترضان کشته و اعدام شده، خواستار افزایش فشارهای جهانی بر جمهوری اسلامی شدند.

 

ایرانیان و کنشگران در شهرهای هامبورگ، دوسلدورف، هایدلبرگ با برگزاری تظاهرات و تجمع، نسبت به اعدام و کشتار معترضان در ایران اعتراض کردند و خواستار حمایت جهانی از خیزش انقلابی مردم ایران شدند.

 

اتریش

وین پایتخت اتریش نیز در یک شنبه اعتراضی دیگر، صحنه تجمع ایرانیان و کنشگران برای انعکاس صدای خیزش انقلابی مردم ایران ایران بود.

سوئد: گوتنبرگ، استکهلم

در سوئد نیز، ایرانیان و کنشگران در شهرهای گوتنبرگ و استکهلم در حمایت از معترضان ایران تجمع برگزار کرده و خواستار فشارهای جهانی برای مقابله با کشتار و سرکوب معترضان در ایران شدند.

دانمارک

در پایتخت دانمارک نیز، ایرانیان و کنشگران در شهر کپنهاگ تجمع برگزار کرده و با سر دادن شعار و حمل نمادهای اعتراضی، با خیزش انقلابی مردم ایران اعلام همبستگی کردند.

اسپانیا: مادرید

ویدیوی های منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد شنبه ۲۶ آذر، ایرانیان معترض ساکن مادرید اسپانیا در مقابل سفارت جمهوری اسلامی تجمع کرده و پرفورمنسی را برای اعدام محسن شکاری اجرا کردند.

گرجستان

ایرانیان مقیم گرجستان نیز در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران با در دست داشتن تصاویر کشته‌شدگان مقابل پارلمان این کشور در تفلیس تجمع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا