جهانخاورمیانه

گزارش‌ها از «حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی» در شرق سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه که تحولات در این کشور را رصد می‌کند روز شنبه اعلام کرد به یک پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان گازی کونیکو در استان دیرالزور در شرق سوریه حمله شده است.

به گزارش شبکه العربیه، دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید یک موشک به سمت این پایگاه شلیک شده است.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا نیز به نقل از منابع شبه نظامیان سوری نوشت که «صدای چندین انفجار در محل استقرار» نیروهای «آمریکایی در میدان گازی کونیکو در حومه دیرالزور در شرق سوریه به گوش رسیده است.»

در همین زمینه، گروه شبه نظامی عراقی «کتائب حزب‌الله»، وابسته به جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه اعلام کرد که حملات به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق برای گرفتن توان « دشمن» انجام می‌شود.

آمریکا روز گذشته شش عضو ارشد گروه شبه‌نظامی «کتائب حزب‌الله» عراق، را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کتائب حزب‌الله که از سوی ایران آموزش نظامی دیده و تأمین مالی و حمایت می‌شود، پشت حملات هفته‌های گذشته به نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه قرار دارد.

به گزارش رویترز، ابو علی عسکری، مقام امنیتی کتائب حزب‌الله، روز شنبه در بیانیه‌ای در تلگرام تحریم‌های آمریکا علیه این گروه را «مسخره» دانست و گفت، چنین اقداماتی بر عملیات نظامی آنها تاثیری ندارد.

این گروه شبه نظامی عراقی می‌گوید حملات آنها «باعث سردرگمی و از دست رفتن تمرکز» نیروهای آمریکایی شده است.

کتائب حزب‌الله پیشتر در سال ۲۰۰۹ به خاطر حملات به پایگاه‌های عراقی میزبان نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این گروه نیابتی ایران به حملات موشکی و پهپادی «ناموجه» خود به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش خزانه‌داری آمریکا، عماد ناجی البهادلی، رئیس شورای کتائب حزب‌الله که پیشتر نیز در فعالیت‌های آدم‌ربایی این گروه مشارکت داشته، به فهرست تحریم‌ها اضافه شد.

حبیب حسن مقامس دراجی، رئیس امور خارجی این گروه شبه‌نظامی که مسئول ارسال اعضای گروه به ایران برای آموزش نظامی و تسهیل قاچاق کالا میان ایران و عراق است نیز به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا