آذربایجانجهان

باکو: کمپین فرانسوی و یونانی با هدف نظامی کردن ارمنستان مایه نگرانی است

کمپین فرانسه برای نظامی کردن ارمنستان، که شامل وعده‌های جدید تجهیزات نظامی بیشتر (از جمله سلاح‌های کشنده و تهاجمی) است، باعث نگرانی است.

این مطلب در بیانیه آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه، در خصوص کنفرانس مشترک اتحادیه اروپا، ارمنستان و آمریکا که در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۴ در بروکسل برگزار می شود، بیان شده است.

 

خاطرنشان شد که یکی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا، یونان، اخیراً در مورد تعمیق همکاری نظامی با ارمنستان اظهاراتی داشته است.

وی افزود: «علاوه بر این، برنامه‌های ارائه کمک‌های نظامی به ارمنستان در چارچوب صندوق صلح اروپا و اطلاعاتی مبنی بر اینکه نشستی که در ۵ آوریل برگزار می‌شود شامل اجزای نظامی است، نگرانی‌های دیگر و تلاش‌های صلح‌سازی در منطقه را تضعیف می‌کند.

آیخان حاجی زاده افزود: جالب است که با وجود اینکه آذربایجان نزدیک به ۳۰ سال است که قربانی تجاوزات مسلحانه، اشغالگری و پاکسازی قومی بوده و با وجود ۴ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر خروج فوری، کامل و بدون قید و شرط نیروهای اشغالگر ارمنستان بود، اتحاديه اروپا و آمريكا هرگز چنين اظهارنظري نكرده اند و از آذربایجان حمايت بي قيد و شرطي نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا