خاورمیانه

وئام وهاب: یک میلیارد دلار از اموال اقلیم شمال عراق به لبنان «قاچاق» شده است

وزیر اسبق محیط‌ زیست لبنان با بیان این مطلب که یک میلیارد دلار توسط خانواده بارزانی به بانکهای لبنان «قاچاق» شده است، افزود: از دولت عراق می خواهم برای روشن شدن منبع این اموال، شکایتی در لبنان ترتیب دهند، چرا که این امر به معنای پولشویی و قاچاق ثروت مردم عراق به خارج از کشور است.

 «وئام وهاب»، وزیر اسبق محیط‌ زیست لبنان از قاچاق یک میلیارد دلار توسط خانواده بارزانی به بانک‌های لبنان با همکاری دو شخصیت لبنانی خبر داد.

 

 

وئام وهاب در گفت‌وگو با «امین ناصر»، روزنامه‌نگار عراقی مقیم لبنان تصریح کرد: «ریمون و تیدی» که از شرکای خانواده بارزانی به شمار می روند، دست به قاچاق یک میلیارد دلار از اموال «اقلیم کردستان» به بیروت زدند و با این پول، سهمی را در یکی از بانک‌های لبنان خریداری نموده و به این ترتیب مبلغ یک میلیار دلار در آن سپرده‌گذاری کرده اند.

 

وی افزود: «پس از روی دادن مشکلات بانکی در لبنان، دو شخصیت لبنانی به علت فشار خانواده بارزانی خواستار پس گرفتن این ودیعه بانکی شدند.»

 

وزیر اسبق محیط زیست لبنان در پایان از دولت عراق خواست برای روشن شدن منبع این اموال شکایتی در لبنان ترتیب دهد «چرا که این امر به معنای پولشویی و قاچاق ثروت مردم عراق به خارج از کشور است.»

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا