آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات اردبیل؛ یاشار مرادی، یونس مرادی احمد محمدپور و علی معالی بازداشت شدند

عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه، در جریان اعتراضات به ارسال و انتقال سلاح به ارمنستان از سوی ایران، یاشار مرادی، یونس مرادی احمد محمدپور و علی معالی در اردبیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

این اعتراضات در پی انتشار فراخوانی صورت گرفت که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و از مردم خواسته بود تا برای اعتراض به ارسال و انتقال سلاح از ایران به ارمنستان و همچنین حمایت از جمهوری آذربایجان در نبرد آزادسازی قاراباغ عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در تهران، تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان و سایر شهرهای تورک‌نشین حضور به‌هم رسانند.

همزمان با این فعالین، علی خیرجو، محسن اسمعیلی مقدم و میثم جولانی نیز در اردبیل توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

تاکنون هویت دو تن از بازداشت شدگان در اورمیه به نام‌های جواد رضایی و ابوالفضل عسگرزاده نیز احراز شده است. با این حال، آمار بازداشت شدگان بالا گزارش می‌شود.

پیش از برگزاری این راه‌پیمایی اعتراضی، در یک تجمع اعتراضی دیگر که روز سه‌شنبه ۸ مهر در پارک جیرال اردبیل برگزار شده بود عسگر اکبرزاده، مهدی هوشمند، سجاد جولانی، حسین بالاخانی، مجتبی پروین، مصطفی پروین، محمد جولانی، حامد حیدری باریس، بهمن خیرجو، پرویز سیابی، مرتضی پروین و سبحان بخشی توسط نیروهای امنیتی با ضرب و شتم شدید که برخی از آنها متحمل جراحات و شکستگی استخوان اعضای بدن شده بودند، بازداشت شدند.

روز گذشته سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت‌های گسترده در این اعتراضات ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری معترضین بازداشت شده در این اعتراضات شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا